اجتماعیگردشگری

بلیت‌های نوروزی گران می‌شود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار را برای نوروز ۱۴۰۱ نمی‌دهیم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت بلیت‌های حمل و تقل نوروزی گران می‌شود؟

اسماعیل حسین‌زهی گفت: قرار بود پس از حذف محدویت مسافر در پروازها، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ سابق خود بازگردد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند.

وی ادامه داد: طی هفته‌های اخیر قیمت بلیت هواپیما ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید با جدیت به قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و اجازه افزایش قیمت غیرقانونی به ایرلاین‌ها را ندهد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم وعده وزیر راه مبنی بر ساماندهی نرخ بلیط هواپیما ظرف مدت یک ماه، شاهد نابسامانی در این حوزه و افزایش قیمت بلیط‌ها هستیم. لذا اعضای کمیسیون عمران در اولین فرصت، جلسه‌ای با این موضوع برگزار خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی و مجموعه وزارت راه نیز به موضوع قیمت بلیط هواپیما ورود کرده و با تخلفات برخورد کنند. این افزایش قیمت نه تنها در خطوط هوایی بلکه ریلی و جاده‌ای نیز مشاهده می‌شود.

از این رو با توجه به اینکه در آستانه سال نو و ایام نوروز قرار داریم نباید شاهد افزایش قیمت مجدد باشیم. اجازه نمی‌دهیم قیمت بلیط هواپیما و قطار در ایام نوروز ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.

ابلاغ مصوبه محدودیت ۶۰ درصدی پروازها به ایرلاین‌ها

میراکبر رضوی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به شرکتهای هواپیمایی گفت: همه ایرلاین ها از زمان ابلاغ این مصوبه، موظف به رعایت ۶۰ درصد در فروش بلیتهای داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده هستند.

وی افزود: بسیاری از مسافران از ماه‌ها قبل اقدام به خرید بلیت هواپیما کرده‌ و برای سفر خود برنامه ریزی کرده‌اند. با توجه به کمبود ناوگان هوایی و عدم امکان برقراری پروازهای فوق العاده برای شرکتهای هواپیمایی، امکان جداسازی مسافرین از یکدیگر وجود ندارد.(تسنیم)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا