اقتصادی

قیمت بلیت پروازهای داخلی افزایش می‌یابد؟

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس سه ماه پیش از افزایش ۳۰درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی جلوگیری شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مصوبه سه ماه پیش برای افزایش ۳۰درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی توسط شورای عالی هواپیمایی، اظهار کرد: سه ماه است که این کار را متوقف کرده‌ایم.

رضایی کوچی ادامه داد: در این بین برخی شرکت‌‌های هواپیمایی به‌طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین‌گیر می‌کنند.

وی در این باره توضیح داد: به همین دلیل نیز بلیت پرواز به سختی تهیه می‌شود. در زمان حاضر حدود ۱۱۵ فروند از ناوگان مسافری کشور فعال است. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافربری کشور دارای حدود ۴۰۰ فروند هواپیماست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برخی شرکت‌های هواپیمایی عمدا در حال زمین‌گیر کردن ناوگان خود برای فشار جهت افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: دلیل زمین‌گیر شدن هواپیماها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. به‌عبارت دیگر ایرلاین‌ها از یک طرف می‌گویند قطعه نداریم و قطعات معیوب شده است. هم این‌که به‌دنبال افزایش قیمت بلیت پروازها هستند.

محمدرضا رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که مجلس تا چه زمانی می‌تواند در برابر افزایش قیمت بلیت پروازها مقاومت کنند، اضافه کرد: این افزایش ۳۰درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و ایرلاین‌ها در انتظار ابلاغ آن هستند.

رضایی کوچی با یادآوری این‌که ایرلاین‌ها برای یک ساعت پرواز حدود ۹۳۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش ۳۰درصدی یک ساعت پرواز به حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد، البته این در صورتی است که شرکت‌ها تخلف نکنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا