اقتصادی

بیت‌کوین دوباره ۳۰ هزار دلار را پس گرفت/ رشد ادامه دارد؟

درحالی که همه پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت‌کوین نزولی است این ارز دیجیتال امروز بیش از ۲/۵ درصد رشد کرد و دوباره ۳۰ هزار دلار را پس گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، تمام کندل‌های بیت‌کوین در نمودار هفتگی ۸ هفته پشت سر هم قرمز هستند. پیش‌بینی می‌شود که این قرمزی بازار هنوز هم ادامه دارد و احتمالا بازار بیشتر ریزش می‌کند. اما فارق از همه اینا بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رمزارزها امروز بیش از ۲/۵ درصد رشد کرد و دوباره ۳۰ هزار دلار را پس گرفت.

بد نیست در چنین شرایطی نگاهی به نمودار بیت‌کوین بیاندازیم.

در نمودار روزانه بیت‌کوین، اندیکاتور مکدی در محدوده قیمتی ۲۸ هزار و ۹۰۰ دلار سیگنال خرید صادر کرد و همین سیگنال باعث رشد قیمت بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار شد. RSI هم صعودی ملایم داشت و حالا در محدوده عددی ۴۱ قرار دارد. MFI هم که نشان‌دهنده ورود و خروج پول است در محدوده قیمتی ۲۸ هزار و ۹۰۰ دلار از خط اشباع فروش دوباره رشد کرد و حالا در محدوده عددی ۲۷ قرار دارد.

سقوط یا نزول بیت‌کوین؟

اینکه بیت‌کوین حالا دوباره به ۳۰ هزار دلار برگشته دلیلی بر این نیست که بازار دوباره قرار است صعودی شود. صعودی شدن بازار با سیگنال مثبت چند اندیکاتور تکنیکال و رشد ۲ درصد حاصل نمی‌شود. براساس یکی از ابتدایی‌ترین اصول تکنیکال بازار در صورتی صعودی می‌شود که قله جدید از قله قبلی بالاتر بسته شود. قله قبلی بیت‌کوین محدوده ۴۳ هزار دلار است. پس این یعنی قله جدید باید بالای ۴۳ دلار باشد تا بتوانیم بگوییم بازار صعودی شد.

اگر از سقف قیمت قبلی بیت‌کوین در نمودار روزانه یک کانال روی روند قیمتی بکشیم یک کانال نزولی داریم که کف این کانال محدوده ۱۴ هزار دلار است. برخی از کارشناسان می‌گویند روند نزولی در نهایت به ۱۴ هزار دلار ختم می‌شود.

اما خب اگر منطقی باشیم بزرگ‌ترین رمزارزها بازار برای ریزش تا ۱۴ هزار دلار حمایت‌های زیادی پیش رو دارد. حمایت ۲۷ هزار دلار، ۲۵ هزار دلار، ۲۳ هزار دلار و ۲۰ هزار دلار. فقط حدود ۴ حمایت در کانال قیمتی ۲۰ هزار دلار داریم. ریزش‌های اخیر هم نشان داده که تقاضا برای بیت‌کوین زیر محدوده قیمتی ۲۷ هزار دلار به شدت زیاد است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا