اقتصادی

بیت‌کوین ۶۰ هزار دلار را از دست داد! / ریزش تا کجا ادامه دارد؟

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد ریزش کرد و از محدوده ۶۵ هزار دلار به ۶۱ هزار دلار رسیده است. محدوده حمایتی بیت‌کوین کجاست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اولین قدم و یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تحلیل بیت‌کوین انتخاب بازده زمانی است. هر بازده زمانی تحلیل بلندمدت‌تر باشد نوسان‌های کوتاه‌مدت که ذات بازار رمزارزهاست را کمتر در نظر می‌گیرد و برای کسانی که سرمایه‌گذارن بلندمدت به شمار می‌روند مناسب‌تر است. مثلا کسانی که نمودار سه روزه بیت‌کوین را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند یک کانال صعودی را شناسایی می‌کنند که از اواخر ژوئن آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.

اگرچه حالا بیت‌کوین در محدوده ۵۹ هزار دلار معامله می‌شود اما کارشناسان عقیده دارند این نوسان‌ها کوتاه‌مدت است و انتظار دارند بیت‌کوین تا پایان سال ۸۰ هزار دلار شود.

دامیننس بیت‌کوین کاهش پیدا کرده و سیگنال‌های تکنیکال نزول بیت‌کوین را نشان می‌دهند.

داده‌های زنجیره‌ای

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت در حال خرید برخی آلت‌کوین‌ها هستند و به گفته ویلیان کلمنته برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت در چند وقت گذشته بخشی از دارایی خود را به فروش گذاشته‌اند.

بازار از دیروز تا امروز 

بیت‌کوین یک محدوده حمایتی معتبر روی ۶۰ هزار دلار دارد و اگر قیمت این ارز زیر محدوده ۶۰ هزار دلار تثبیت شود محدوده حمایت بعدی ۵۳ هزار دلار است.

دامیننس بیت‌کوین کاهش یافته و در محدوده ۴۱ درصد قرار دارد و به عقیده کارشناسان کاهش قیمت بیت‌کوین باعث خرید دوباره این ارز می‌شود و دامیننس این ارز دوباره افزابش پیدا می‌کند.

شاخص مقاومت نسبی به زیر محدوده اشباع فروش وارد شده و این موضوع سیکنالی منفی برای بازار است.

اندیکاتور مکدی هم در محدوده ۶۵ هزار دلار سیگنال فروش صادر کرده است.

کندل‌های بیت‌کوین در نمودار ۴ ساعته سقف اندیکاتور بولینگرباند را سوراخ کرده بودند و از همان ناحیه ریزش کردند و  حالا هم کندل‌ها کف کانال را سوراخ کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا