اقتصادی

بیت‌کوین سقوط کرد! / ریزش تا کجا ادامه دارد؟

با از دست رفتن محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار بیت‌کوین عرضه در بازار تشدید شد و حالا بیت‌کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳/۵ درصد ریزش کرد و احتمالا این ریزش تا محدوده حمایت بعدی، یعنی محدوده ۳۷ هزار دلار ادامه دارد. بیت‌کوین حدود یک هفته در محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار نوسان کرد اما تقاضا نتوانست جلوی عرضه را بگیرد. از طرفی احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ریسک بازار را بیشتر کرده است.

بعد از ریزش بیت‌کوین به زیر محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار، ارزش بازار رمزارزها به هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت. قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتال مبتنی بر معاملات غیرمتمرکز هم ریزش زیادی در جریان ریزش بیت‌کوین داشتند.

در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین تقریبا همه اندیکاتورهای تکنیکال سیگنال خرید صادر کردند. اندیکاتور مکدی در محدوده قیمتی ۴۰ هزار دلار سیگنال فروش صادر کرد و این سیگنال هنوز هم پابرجا است. همچنین شاخص مقاومت نسبی در نقطه ورود به محدوده اشباع فروش است و اگر وارد این محدوده شود احتمالا فشار فروش تشدید می‌شود. کندل‌ها در نمودار چهارساعته کف کانال بولینگرباند را سوراخ کردند. MFI اما وارد محدوده اشباع فروش شده و این هم سیگنالی منفی برای بازار است.

همانطور که قبلا گفتیم احتمال ریزش تا محدوده ۳۷ هزار دلار وجود دارد و اگر این محدوده از دست برود احتمالا تا ۳۴ و بعد از آن تا ۳۲ هزار دلار ریزش می‌کنیم.

کارشناسان چه می‌گویند؟

البته دیشب ویلیام کلمنته، تحلیلگر رمزارز ادعا کرد بازار برای رشدی عظیم آماده می‌شود. او ادعا می‌کند که نهادهای بزرگ صدها میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کردند. این کارشناس عقیده دارد رشد عطیم بازار به این زودی‌ها شروع نمی‌شود اما هر ریزشی فرصت خرید برای فعالان بزرگ بازار است.

از طرفی نسیم نیکولاس طالب، نویسنده معروف کتاب قوی سیاه در توئیت جدید خود این سناریو را مطرح کرده است. او نوشت: به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا شوق برای توکن‌های غیرقابل تعویض و بازار رمزارزها کاهش پیدا می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا