اقتصادی

قیمت تارا دستی + ویژگی‌های فنی

تارا دستی یکی از محصولات ایران خودرو است که معمولا در طرح‌های پیش فروش این شرکت عرضه می‌شود. این خودرو چه قیمتی دارد و نرخ کارخانه و بازار آن چقدر با یکدیگر متفاوت است؟

به گزارش روند بازار، تارا دستی یکی از محصولات ایران خودرو است که معمولا در طرح‌های پیش فروش این شرکت عرضه می‌شود. قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۲۹۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۴۳۰ میلیون تومان است.

به عبارت دیگر، فروشندگان این خودرو را حدود ۱۳۶ میلیون تومان گران‌تر از قیمت کارخانه می‌فروشند.

آنگونه که باما گزارش داده است، با شروع دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال ۹۷، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو ۳۰۱ که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد.

بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو ۳۰۱ را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1 پژوسیتروئن، توانست پلتفرم ملی IKP1 را برای خودش بسازد.

اولین خودرویی که با این پلتفرم ساخته شده، خودرو تارا بود که در ابتدا با کد کارخانه‌ای K132 شناخته می‌شد. نسخه اولیه تارا در بهمن ۹۸ رونمایی اما تولیدش از اواخر سال ۹۹ شروع شد و نهایتا در مدل ۱۴۰۰ برای اولین‌بار، به بازار آمد.

مشخصات فنی خودروی تارا دستی


موتور تارا نسخه به‌روز شده و بهینه TU۵ قدیمی پژو است. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و از نظر آلایندگی و مصرف سوخت نسبت به خودروهای هم رده‌اش وضعیت مطلوب‌تری دارد. پیشرانه تارا پیستون ضد سایش دارد و جعبه دنده این خودرو هم از نوع دنده‌ای پنج سرعته است.

شتاب و کشش تارا در مسیرهای رانندگی معمولی مناسب است. البته شتاب رسمی تارا در نسخه دنده‌ای ۱۲٫۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی‌اش هم حدود ۷ لیتر برآورد می‌شود. این‌ها در مقیاس‌های بین‌المللی اعدادی متوسط هستند ولی در مقایسه با محصولات داخلی، می‌توان گفت که تارا وضعیت خوبی دارد (ایمنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا