اقتصادی

قیمت تخم مرغ رسما افزایش یافت / تخم مرغ دولتی شانه‌ای ۱۲۰ هزار تومان

نرخ مصوب تخم مرغ با موافقت مسئولان مربوطه افزایش یافته و این نرخ از امروز اجرایی می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از همشهری، شنیده‌ها حاکی از آن است که درخواست مرغداران برای افزایش نرخ مصوب تخم مرغ مورد موافقت قرار گرفته و نرخ دولتی تخم مرغ از امروز در مراکز عرضه از شانه‌ای ۱۱۰ هزار تومان به شانه‌ای ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن هفته گذشته با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید از درخواست تولیدکنندگان از وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح قیمت این کالا و اعلام نرخ جدید خبر داد. حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۵ تا ۴۶ هزارتومان است که به دلیل تولید مازاد، کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود و زیان مرغداران را به همراه داشته است.

به گفته او، مرغداران با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، خواستار اصلاح قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری به نرخ ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان شدند که این درخواست از سوی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مورد موافقت قرار گرفته و قرار است تا پایان هفته نرخ جدید اعلام شود.

بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ دولتی تا روز گذشته در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های مرغ و تخم مرغ میادین میوه و تره‌بار ۱۱۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو تخم مرغ دولتی نیز ۵۶ هزار تومان بود، اما به گفته فروشندگان، قرار است این قیمت از امروز با افزایش همراه باشد.

قیمت تخم مرغ ازاد نیز همچنان روی میانگین شانه‌ای ۱۵۰ هزار تومان باقی مانده و بسته به برند تولیدکننده بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان عرضه می شود. طی دو هفته گذشته توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین میوه و تره‌بار با کاهش شدید همراه بود و زمرمه‌هایی از افزایش قیمت این کالا به گوش می‌رسید. افزایش قیمت هر عدد تخم مرغ به ۴ هزار تومان در شرایطی اتفاق می‌افتد که به گفته تولیدکنندگان تقاضای داخلی برای این کالا در ماه‌های گذشته کمتر از عرضه بوده و مازاد تولید در حال صادرات به کشورهای همسایه است.

بر اساس آمار اعلام شده، از ابتدای امسال ۸۵ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر شده است. بازار تخم مرغ طی دو ماه گذشته از ثبات نسبی در قیمت برخوردار بود اما طی یکی دو هفته اخیر دوباره با کاهش عرضه و افزایش قیمت، رو به آشفتگی گذاشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا