اقتصادی

قیمت جدید تخم‌ مرغ اعلام شد/ محدودسازی صادرات تخم‌ مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار آخرین قیمت‌های تخم مرغ در بازار را اعلام کرد.

به گزارش روند بازار، نرخ جدید تخم ‌مرغ اعلام شد. تخم‌مرغ چقدر افزایش قیمت داشت؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار، گفت: برای توزیع عادلانه یارانه، قیمت مصوب تخم‌مرغ اعلام شد.

قیمت هر کیلو تخم ‌مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هر شانه تخم‌ مرغ ۱.۹ کیلوگرمی برای مصرف کننده ۷۶ هزار تومان و هر شانه ۲ کیلویی ۸۰ هزار تومان است.

او میزان تغییر قیمت تخم‌مرغ نسبت به قبل از عادلانه شدن یارانه را ۸۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به مازاد تولید، بعید است که قیمت‌ها به نرخ‌های اعلامی در بازار برسد.

بر اساس اعلام اتحادیه مرغداران تخم‌گذار، قبل از عادلانه شدن یارانه‌ها، قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود که به سبب مازاد بودن روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تنی تولید، هر شانه با نرخ ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسید.

محدودیت صادرات تخم ‌مرغ

همچنین بر اساس نامه‌ معاون وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان دامپزشکی کشور صادرات تخم‌مرغ خوراکی تا سقفی مشخص آزاد شد، متن این نامه به شرح زیر است.

بر اساس بند چهار مصوبه قرارگاه امنیت غذایی وزارت متبوع و همچنین با عنایت به درخواست اتحادیه مرکزی مرغ‌داران میهن با صادرات تخم‌مرغ خوراکی تا سقف مطرح‌شده در مصوبه مذکور موافقت می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا