اقتصادی

ارسال دعوتنامه برای خودروهای پیش فروش شده با قیمت‌های جدید!

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به اخبار مربوط به تغییر قیمت خودروهای پرتیراژ اطلاعیه داده که خودروهای پیش‌فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال ۱۴۰۰ بر مبنای تعهدات مذکور تحویل مشتریان می‌‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به اخبار مربوط به تغییر قیمت خودروهای پرتیراژ شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

آنطور که در این اطلاعیه آمده: «افزایش اعمال شده در قیمت خودروهای پر تیراژ شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با توجه به اعلام نرخ تورم بخشی بانک مرکزی و در چارچوب مصوبات قبلی شورای رقابت بوده لذا خودروهای پیش‌فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال ۱۴۰۰ بر مبنای تعهدات مذکور تحویل مشتریان می‌گردد. بدیهی است تا پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی بر خودروهای پیش فروش مذکور مترتب نیست.»

اخیرا و همزمان با افزایش رسمی قیمت محصولات خودروسازان، قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار نی افزایش پنج تا ۱۰ میلیون تومانی داشتند.

در این میان، وزارت صمت شب گذشته شرکت‌های خودروساز داخلی را مکلف کرد که افزایش قیمت محصولات خود را ملغی کنند. با وجود این خریداران می‌گویند دعوتنامه‌ خودروهایی که پیش‌فروش کرده‌اند با قیمت‌های جدید برای آنها ارسال شده است.

خودروی پیش‌فروش با قیمت جدید حساب شده

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را پس از انتشار اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌خوانید:

«چرا دعوت نامه‌ای که برای من فرستادند با قیمت روز حساب شده است؟ ۱۰۰ میلیون تومان برای ۲۰۷ داده بودم، دعوت نامه رو با قیمت ۲۴۹ میلیون دادند.»

«۲۰ شهریور ۹۹، ۵۳ میلیون تومان واریز کردم. قیمت ماشین آن زمان ۱۰۰ میلیون بود. الان ۱۲۰ میلیون دیگه باید واریز کنم. از قیمت آن زمان پول بیشتر باید پرداخت کنم. معلوم نیست تا ۴ ماه دیگر چه تصمیمی گرفته شود!»

«کجای دنیا بابت خودرو که پیش‌پرداخت آن ۸۰ میلیون بود و کامل آن ۱۶۰ میلیون، بعد از یکسال هنگام دریافت دعوتنامه به یکباره ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته باشد؟

«امیدوارم که اعمال شود. خودرو ما تحویل آبان هست ولی با افزایش قیمت مواجه شدیم. واقعا شوکه شدیم.»

«فروردین امسال در طرح پیش‌فروش با موعد تحویل آذر ماه ثبت‌نام کردم. امروز تماس گرفتم، گفتند با نرخ جدید حساب می‌شود.»

«این حق مشتری هست که این افزایش قیمت شامل حالش نشود. بالاخره باید فرقی بین آن که پارسال پولش را داده با کسی که تازه می‌خواهد ثبت‌نام کند.»

«مگر می‌شود کسی که در زمان قرارداد خرید خودرو نصف قیمت روز را پرداخت کرده الان صد درصد افزایش قیمت را پرداخت کند! این حمایت از مشتری نیست بلکه ظلم به مشتری است.»

«خرید یک پراید برای ما گارگران آرزو شده که همیشه شرمنده زن و بچه هستیم.»

«دیروز بعد از یک سال ثبت‌نام بالاخره نوبت تحویل ماشینم رسید. دعوتنامه آمده و با قیمت جدید از ما پول خواستند.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا