اقتصادی

قیمت جهانی طلا افت کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه با آغاز ارسال اولین محموله‌های واکسن فایزر و بایون‌تک، برای توزیع در آمریکا افت کرد.

بیشتر بخوانید: روند قیمت جهانی طلا؛ کاهش ۲ درصدی قیمت

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه با آغاز ارسال اولین محموله‌های واکسن فایزر و بایون‌تک، برای توزیع در آمریکا افت کرد. این در حالی است که پیش از این قیمت طلا با امید به بسته کمک کرونایی جدید آمریکا رشد کرده بود.

ارسال محموله‌های واکسن فایزر و بایون‌تک پس از آن آغاز شد که اداره غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از آن را تأیید کرد.

سرمایه‌گذاران امیدوارند با آغاز توزیع واکسن کرونا ریکاوری اقتصادی آمریکا سرعت بیشتری بگیرد. این باعث شد تا روحیه سرمایه‌گذاران برای خرید دارایی‌های ریسک‌داری مانند سهام تقویت شده و قیمت دارایی‌های امنی مانند طلا افت کند.

تا ساعت ۱۰:۰۵ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۳۹ درصد یا ۷.۱۲ دلار کاهش یافت و به ۱,۸۳۳.۴۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۴۰ درصد یا ۷.۳۰ دلار افت کرد و به ۱,۸۳۶.۳۰ دلار بازگشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا