اقتصادی

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۹/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.


به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسید که می‌توان آن را نتیجه ضعف نسبی دلار آمریکا پس‌از کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین دانست. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافته و به حدود پایین‌ترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده است. ضعیف شدن دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

تحلیلگران بازار انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا سیاست‌های پولی خود را در اجلاس آینده تسهیل کند که می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند. اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان می‌داد کارفرمایان آمریکایی کارگران بیشتری را در نوامبر استخدام کرده و دستمزدها را افزایش داده‌اند. بنابراین نگرانی درمورد رکود اقتصاد کاهش یافته است که می‌تواند مانع افزایش بیش‌ازحد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا شود و به نفع فلزات گران‌بها از جمله طلا خواهد بود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را کاهش داده و تمایل برای آن را افزایش می‌دهد.

بعلاوه، آرام‌تر شدن محدودیت‌های کرونایی در چین بدین معناست که تقاضا برای طلا در این منطقه بالا خواهد رفت و قیمت آن را هم افزایش می‌دهد.

شهرهای بیشتری در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای دنیا محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده‌اند و دولت به‌دنبال اعتراض‌های غیرمنتظره به این محدودیت‌ها، تصمیم گرفته سیاست کرونای صفر خود را هدفمندتر اجرا کند.

قیمت نقره امروز با ۱.۰۸ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳ درصد افزایش ۱۰۲۴ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا