اقتصادی

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۶/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۷۱۸ دلار و ۷ سنت رسید.


به‌ گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، قیمت طلا به‌دنبال افزایش نگرانی در مورد بدتر شدن بحران انرژی در اروپا و بالا رفتن تمایل سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا نسبت‌به یورو، تغییر چندانی نداشته‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۷۱۸ دلار و ۷ سنت رسید.

ارزش یورو در برابر دلار به پایین‌ترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسیده‌است که می‌توان آن را نتیجه افزایش قیمت انرژی به‌دنبال توقف عرضه گاز از خط لوله نورد استریم روسیه به اروپا دانست. آلمان که بیش‌از همه تحت تاثیر توقف صادرات گاز از این خط لوله قرار گرفته، یک بسته کمکی ۶۵ میلیارد دلاری را برای حمایت از مصرف‌کنندگان تصویب کرده‌است. وزرای اروپا در روز جمعه در مورد اقدامات لازم برای مهار روند افزایش قیمت انرژی تصمیم‌گیری می‌کنند. ارزش یورو ۰.۳ درصد در روز دوشنبه کاهش یافت.

قیمت طلا در روز جمعه به‌دنبال انتشار خبرهای مثبت در مورد بازار اشتغال در آمریکا افزایش‌یافت و به ۳ هفته پیاپی کاهش خاتمه داد. به‌این‌ترتیب دورنماهای متفاوتی در مورد سیاست پولی فدرال‌رزرو آمریکا وجود خواهد داشت.

بانک‌های مرکزی سراسر جهان همچنان نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش می‌دهند که بر قیمت سرمایه‌های غیر سودده مثل طلا تاثیر می‌گذرد. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد بالا ببرد. اما این اقدام بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود، چون کریستین لاگارد رییس بانک مرکزی اروپا و همکارانش، هم با مشکل فشار افزایش قیمت‌ها مواجه هستند و هم با احتمال رکود اقتصاد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند با وجود این‌که قدرت گرفتن دلار و کاهش تمایل سرمایه‌گذاران تاثیر منفی بر قیمت طلا دارد، اما بحران انرژی در اروپا، همه‌گیری کرونا در چین و تنش‌های بین آمریکا و چین می‌تواند تا حدی از قیمت این فلز گرانبها حمایت کند.

قیمت نقره امروز با ۱.۷۰ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۱۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۷ درصد افزایش ۸۵۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا