اقتصادی

قیمت جهانی طلا به بالاترین رکورد از سپتامبر ۲۰۱۱ رسید

قیمت جهانی طلا از دیشب به بالاترین سطح خود از ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ تا کنون رسیده است. تشدید شیوع کووید ۱۹ و امید به افزایش اقدامات حمایتی از سوی دولت‌ها تقاضا برای طلا را بالا برده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر ، قیمت جهانی طلا از دیشب به بالاترین سطح خود از ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ تا کنون رسیده است. تشدید شیوع کووید ۱۹ و امید به افزایش اقدامات حمایتی از سوی دولت‌ها تقاضا برای طلا را بالا برده است.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، در معاملات دیشب به رکورد ۱۸۱۸.۷۰ دلار رسید که بالاترین سطح از ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ تا کنون است. با التهاب بازار در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ قیمت طلا به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی ۱۹۲۰.۳۰ دلار رسیده بود. در معاملات امروز قیمت این شاخص همچنان بالاتر رفت تا به رکورد ۹ ساله ۱۸۱۹.۳۶ دلار برسد.

هم‌زمان با تشدید شیوع ویروس کرونا گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه بانک‌های مرکزی جهان بسته‌های حمایتی جدیدی ارائه کنند قیمت جهانی طلا را تقویت کرده است.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم امروز با ۰.۳ درصد رشد تا رکورد ۱۸۲۳.۱۰ دلار بالا رفته است.

موج افزایش قیمت فلزات قیمت به نقره هم رسید تا قیمت هر اونس آن با جهشی ۲.۴ درصدی به ۱۹.۷۶ دلار برسد که این بالاترین قیمت در ۴ سال اخیر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا