اقتصادی

قیمت جهانی طلا صعودی است

روند بازار به نقل از تسنیم نوشت: در حالی که ارزش دلار بار دیگر افزایش یافته ات، قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود هرچند که تردید ها در مورد ترمیم سریع اقتصاد جهانی سبب شد تا طلا همچنان در مسیر رشد هفتگی باقی بماند.

در حالی که ارزش دلار بار دیگر افزایش یافته ات، قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود هرچند که تردید ها در مورد ترمیم سریع اقتصاد جهانی سبب شد تا طلا همچنان در مسیر رشد هفتگی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۳۹ دلار و ۷۵ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از دوم سپتامبر یعنی ۱۹۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۸۹ درصد کاهش به ۱۹۴۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار که دیروز در برابر یورو افت کرده بود، امروز در برابر ارزهای رقیب بالا باقی ماند. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

در واکنش به کاهش ارزش سهام شرکت های فن آوری در بازار بورس آمریکا و افزایش نگرانی ها در مورد دور جدیدی از مذاکرات بر سر جزئیات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انتظار می رود بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش شاخص ها باشند.

بانک مرکزی اروپا در نشست دیروز خود تغییری در سیاست پولی اش نداد. سنای آمریکا دیروز یک طرح پیشنهادی جمهوری خواهان برای ارائه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار کمک کرونایی را رد کرد، زیرا دموکرات ها به دنبال کمکی با رقم بسیار بالاتر هستند.

تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی مقرری بیکاری هفته گذشته به ارقام بالایی رسید و نشان داد که روند ترمیم بازار کار این کشور از بحران کرونا متوقف شده است.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی انگلیس و تورم آمریکا در اواخر امروز هستند تا برآورد بهتری از پیشرفت در روند ترمیم اقتصاد جهانی به دست بیاورند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا