اقتصادی

قیمت جهانی طلا مجددا به ۱,۸۰۰ دلار بازگشت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی افزایش یافت که ارزش دلار در آستانه اجلاس فدرال‌رزرو پایین آمده و تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

به گزارش روند بازار به نقل ازمهر، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی افزایش یافت که ارزش دلار در آستانه اجلاس فدرال‌رزرو پایین آمده و تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

سرمایه‌گذاران با نگرانی منتظر سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو در اجلاس سالانه بانک مرکزی آمریکا در جکسون هول هستند تا سرنخ‌هایی را در مورد برنامه آینده فدرال‌رزرو برای کاهش اقدامات حمایتی آن پیدا کنند.

اخبار مرتبط

در آستانه این اجلاس دلار روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد. روز چهارشنبه با تقویت دلار قیمت جهانی طلا از ۱,۸۰۰ دلار پایین‌تر آمده بود.

تا ساعت ۹:۱۶ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۴۳ درصد رشد کرد و به ۱,۷۹۹.۷۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۳۸ درصد رشد کرد و به ۱,۸۰۲.۰۰ دلار رسید.

اگر در سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو نشانه‌ای از احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره پیدا شود تقاضای طلا کاهش خواهد یافت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا