اقتصادی

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد روند صعودی بود.

به گزارش روند بازار، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی بار دیگر به دلیل امیدواری‌ها برای رونق اقتصادی در جهان شاهد روند صعودی بود.

بر این اساس، گرچه در معاملات اوایل امروز بهای نفت جهش ۲ درصدی را تجربه کرد، اما گزارش‌های منتشر شده درباره افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، باعث شد میزان افزایش بهای نفت به زیر یک درصد برسد.

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ۶۹ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶۱ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

داده‌های آماری سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد که میزان ذخایر نفت خام تجاری این کشور در هفته گذشته شاهد رشد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای بوده است. همچنین میزان ذخایر بنزین این کشور عدد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه را تجربه کرده است. این داده‌های آماری بیشتر از برآوردهای تحلیلگران بازار بوده است.

از طرفی، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) تصمیم گرفته است تنها یک نوبت اقدام به کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی کند که همین موضوع امیدواری‌ها برای کاهش هزینه استقراض در آمریکا را بالا برده است. نرخ بهره بالا با افزایش هزینه استقراض، هزینه کسب و کارها را بالا می‌برد و تصمیم برای کاهش نرخ بهره به طور مستقیم می‌تواند به رونق اقتصادی و در نتیجه افزایش درخواست برای طلای سیاه منجر شود.

منبع
تحلیل‌بازار

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا