اقتصادی

قیمت جهانی نفت امروز ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۸ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار چین و گزارش رکورد زدن مصرف نفت در این کشور این ایده را تقویت کرده که تقاضا برای نفت در دومین مصرف کننده بزرگ دنیا همچنان رو به افزایش است. بدین ترتیب قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه بالا رفته و در آستانه سومین افزایش هفتگی پیاپی قرار دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۸ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۳۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۴ سنت معادل ۰.۸۲ درصد افزایش ۹۰ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۴ درصد در هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

تولید صنعتی و خرده فروشی در چین سریع‌تر از حد انتظار در ماه اوت رشد کرده و نشان می‌دهد روند بهبود دومین اقتصاد بزرگ دنیا از بحران کرونا تثبیت شده است.
اطلاعات اداره آمار چین که امروز، جمعه منتشر شده نشان می‌دهد فعالیت‌های پالایشگاهی هم تا رکورد ۶۴.۶۹ میلیون تن در ماه اوت افزایش یافته، یعنی ۱۹.۶درصد بالاتر از سال گذشته و برابر با ۱۵.۲۳ میلیون بشکه در روز.
از دلایل اصلی افزایش فعالیت پالایشگاهی در چین را می‌توان تلاش برای تامین نیاز بالا در فصل سفر در تابستان و همچنین استفاده از حاشیه‌های سوددهی بالا برای صادرات به مصرف کنندگان آسیایی نام برد.

تحلیلگران همچنان عقیده دارند تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید در اواخر ماه گذشته میلادی، بازار را در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ با کمبود عرضه مواجه می‌کند.
فعالیت پالایشگاهی در چین در شرایطی به اوج رسیده که کاهش تولید روسیه و عربستان به عنوان دو تولید کننده بزرگ دنیا نگرانی در مورد عرضه‌ را افزایش داده است. این نگرانی قیمت نفت برنت و نفت آمریکا را به بالاترین رقم از نوامبر سال گذشته میلادی رسانده است.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه باعث کمبود نفت در بازار در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ خواهد شد.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا