اقتصادی

قیمت نفت امروز هم در اوج ماند

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کمبود عرضه در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به دنبال تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه و همچنین خوشبینی نسبت به بهبود تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا قیمت نفت را برای سومین روز پیاپی در روز دوشنبه بالا برده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش، ۹۱ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران عقیده دارند سیاست‌های محرک اقتصادی چین، اطلاعات مثبت اقتصاد آمریکا و تمدید کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس عوامل مثبت تاثیرگذار بر بازار نفت هستند.

تاجران تمرکز خود را بر تصمیم بانک‌های مرکزی مخصوصاً فدرال رزرو آمریکا گذاشته‌اند که قرار است در این هفته سیاست نرخ بهره خود را تعیین کنند.
نفت برنت و نفت آمریکا سومین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کنند و به بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته میلادی رسیده‌اند. این دو شاخص نفتی در آستانه بزرگترین افزایش قیمت فصلی از زمان حمله روسیه به اوکراین در سه ماهه اول ۲۰۲۲ قرار دارند.
تحلیلگران عقیده دارند کاهش تولید روسیه و عربستان باعث ۲ میلیون بشکه در روز کمبود عرضه در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی می‌شود و کاهش ذخایر نفتی در سراسر دنیا قیمت نفت را در سال آینده بالاتر خواهد برد.
عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کرده‌اند و پالایشگاه‌های چین هم تولید خود را افزایش داده‌اند تا از حاشیه‌های بالای سوددهی صادرات محصولات نفتی استفاده کنند.
پیش بینی می‌شود رشد تقاضای جهانی برای نفت به ۲.۱ میلیون بشکه در روز برسد.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا