اقتصادی

قیمت خودرو امروز ۳ بهمن ۱۴۰۲ / بازار دوباره نزولی شد

اکثر خودروها در بازار خودرو امروز کاهش قیمت شدیدی را نسبت به روزگذشته تجربه می‌کنند و در سراشیبی کاهش قیمت قرار گرفته‌اند. انتشار اخبار پیاپی در خصوص واردات خودرو و قرارگیری محصولات مختلف در سامانه جامع فروش خودروهای وارداتی از عوامل روند نزولی بازار شناخته می‌شوند.

به گزارش روند بازار، قیمت خودرو امروز سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲، کاهشی گزارش می‌شود. اکثر محصولات در بازار خودرو امروز نسبت به روزگذشته کاهش قیمت را تجربه می‌کنند که این کاهش قیمت شدید در برخی محصولات حیرت‌ انگیز است.

طی دو هفته اخیر با توجه به انتشار اخبار پیاپی درباره واردات خودرو و قرارگیری خودروهای متعدد در سامانه جامع فروش خودروهای وارداتی، آغاز ثبت‌نام محصولات خودروسازان بخش خصوصی و اخبار منتشرشده درباره عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان دولتی، شائبه کمبود خودرو را از بین برده و باعث کاهش استرس قیمتی بازار خودرو شده است.

البته دستور رئیس دولت مبنی بر لغو مجوز عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت پنج درصد کمتر از حاشیه بازار نیز در این کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبود و تا حدودی خیال مصرف‌کنندگان بازار خودرو را از بابت افزایش قیمت‌ها آسوده کرد. اما مسلما افزایش قیمت خودرو در آینده امری ناگزیر خواهد بود و این‌گونه سیاست‌های کنترل و کاهش قیمت آن هم در بازار و صنعت سیاست‌زده خودرو بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز کاهش شدیدی را نثبت به روز گذشته تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی در دو بخش قیمت‌گذاری و حضور مشتریان در بازار چشم‌انتظار سرنوشت خودروهای وارداتی است، اما با توجه به عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان دولتی و غیبت خریداران در بازار، دیگر رمقی در تن بازار خودرو برای افزایش قیمت باقی نمانده است.

امروز در بازار خودروهای داخلی هیچ‌گونه افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده و بیشتر محصولات مورد بررسی روند نزولی دارند.

تارا دنده اتوماتیک V4 گران‌ترین خودرو سدان ایران‌خودرو که با قیمتی فراتر از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در روزهای گذشته قیمت‌گذاری می‌شد، امروز کاهش قیمت ۲۳ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرد و در بازار ۱.۰۵۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

دیگر عضو گروه خانواده تارا یعنی تارا دنده اتوماتیک V2 نیز با کاهش قیمت ۲۷ میلیون تومانی مواجه بود و نهایتا در بازار با قیمت ۸۸۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رکورددار کاهش قیمت در بازار خودرو امروز ۳ بهمن ۱۴۰۲ خودرو پژو ۲۰۷ سقف پانارومیک دنده اتومات است که ۳۷ میلیون تومان نسبت به قیمت‌های اعلام شده از سوی سایت کارنامه در روز گذشته ارزان‌تر شده است و در بازار خودرو با قیمت ۹۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

دو عضو باقی‌مانده روی خطوط تولید ایران‌خودرو از گروه خانواده دنا یعنی دنا پلاس توربوشارژ دنده‌ای و دنا پلاس توربو دنده اتوماتیک نیز هر کدام به ترتیب ۸۶۹ میلیون تومان و ۹۳۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند که این دو محصول نسبت به روز گذشته کاهش قیمت ۱۳ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند.

در گروه خانواده پژو دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز با کاهش قیمت ۶ میلیون تومانی نسبت به روزگذشته اعلام قیمت شدند که در نهایت این دو محصول با قیمت‌های ۵۴۰ و ۸۰۲ میلیون تومان در بازار میان مصرف‌کنندگان داد و ستد شد.

اما برخلاف محصولات شرکت خودروسازی ایران‌خودرو که در بازار با کاهش قیمت‌های شدیدی مواجه است، قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا نسبت به روزگذشته ثابت است و تنها در مورد دو خودرو ساینا S دنده‌ای و دنده اتوماتیک کاهش قیمت گزارش می‌شود. این دو محصول کاهش قیمت هفت میلیون و دو میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند و در نهایت نیز با قیمت ۴۰۰ میلیون و ۴۸۰ میلیون تومان در بازار خودرو به فروش رسیدند.

قیمت روز خودروهای داخلی 3 بهمن 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژِی صدرنشین افزایش و کاهش قیمت، محصولات شرکت مدیران خودرو هستند که با توجه به ثبت‌نام خودروهای این شرکت در روز جاری انتظار می‌رود قیمت این محصولات در روزهای آینده با کاهش قیمت همراه شود.

خودرو X55 مدل ۱۴۰۲ و آریزو ۵ دنده اتومات مدل ۱۴۰۰ با افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در بازار خودرو اعلام قیمت شدند که احتمال کاهش قیمت آن‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

خودرو آریزو ۶ پرو شرکت فونیکس که زیر مجموعه شرکت مدیران خودرو است نیز با کاهش قیمت ۵۸ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته پرچمدار کاهش قیمت در این بخش از بازار است، این خودرو نهایتا با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری شد.

در ادامه همچنین دو خودرو تیگو ۷ پرو شرکت فونیکس و خودرو دیگنیتی پرایم محصول شرکت بهمن موتور هر کدام به ترتیب با کاهش قیمت هفت میلیون و چهار میلیون تومانی در بازار رو به رو شده و هر کدام به تفکیک با قیمت نهایی یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون و یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان در بازار میان خریداران و فروشندگان قیمت گذاری شدند.

قیمت روز خودروهای خارجی بهمن 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عرضه خودروهای مونتاژی به صورت پلکانی و خبر عرضه خودروهای وارداتی در بازار، زهر افزایش قیمت و ورود نقدینگی به بازار خودرو را موقتا گرفته است؛ اما آن‌چه در این میان مغفول مانده زیان‌ده بودن صنعت خودرو و عدم توانایی تولید در این صنعت با شیوه قیمت‌گذاری دستوری است که دیر یا زود موجب رهاشدن فنر کنترل قیمت بازار از دست دولتمردان می‌شود؛ مگر آن‌که تدبیری در خلال آرامش بازار برای صنعت از پای درآمده بیندیشند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا