اقتصادی

قیمت خودرو ۵ تیر ۱۴۰۲/ جهش بازار ادامه دارد

قیمت خودرو در بازار به شکل کاملاً رسمی به به دوران گذشته خود بازگشته و در روند صعودی قرار گرفته است؛ با این حال در برخی از مدل‌ها نوسانات متعادل‌تری به چشم می‌خوردو

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، ۵ تیر ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، به روند صعودی خود ادامه داده است.

پس از افزایش قیمت دلار در روز گذشته که متاثر از اخبار تنش‌های نظامی در روسیه بود، بازار خودرو در پیروی از بازار دلار دچار افزایش قیمت شد؛ تا جایی که برخی محصولات در یک روز به اندازه یک هفته گذشته خود افزایش قیمت داشتند. امروز برخی از این خودروها دچار ریزش قیمت شدند، ولی اکثر خودروها به روند صعوی خود ادامه دادند یا حداقل ثابت ماندند.

در این بین، مطابق با عرف رایج بازار مونتاژی‌ها افزایش قیمت بیشتر و هیجانی‌تری را تجربه کردند، نکته جالب توجه در نوسانات چند روز اخیر ثابت ماندن قیمت خودرویی است که لقب پول نقد را در بازار یدک می‌کشد؛ انواع پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ هیچ‌گونه افزایش یا کاهش قیمتی را در بازار این هفته تجربه نکردند.

قیمت خودروهای داخلی

سمند سورن پلاس، فیس لیفت ساده و مینیمال سورن، امروز با افزایش قیمت سه میلیون تومانی به قیمت رند ۶۰۰ میلیون تومان رسید تا عضو تیم خودروهای دارای افزایش قیمت ایران خودرو باشد.

تارا اتوماتیک، جدید‌ترین خودروی داخلی ایران‌خودرو با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت دیگر هم‌تیمی سورن پلاس در افزایش قیمت بود که به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسید تا با این افزایش قیمت یک گام دیگر از قدرت خرید مردم عادی که اصلی‌ترین مشتریانش هستند، فاصله بگیرد.

کوییک دنده‌ای S، در سوی دیگر جاده مخصوص نماینده نارنجی‌پوشان با کاهش قیمت دو میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۵۹ میلیون تومان رسید.

قیمت انواع خودرو داخلی در بازار - دوشنبه 5 تیرماه 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

لاماری ایما، تنها محصول فعلی شرکت آرین‌پارس موتور با افزیش قیمت ۷۰ میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید تا امروز رکورددار افزایش قیمت‌ها باشد و بار دیگر خاص بودن خود را به رخ دیگر رقبای خودش بکشد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، کراس اوور محبوب گروه خودروسازی بهمن، با کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی در بازار آزاد کمترین میزان نوسان امروز را به خود اختصاص داد و به قیمت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۲۲ Pro IE، یکی از پر فروش‌ترین محصولات مدیران خودرو است، که امروز با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۱۵ میلون تومان رسید.

قیمت خودرو داخلی - دوشنبه 5 تیرماه 1402

پیش‌بینی قیمت‌ خودرو در هفته آتی

به نظر می‌رسد با پایان روند خبردرمانی بازارها، این مسکن اثر خود را روی بازار خودرو نیز از دست‌ داده است؛ چراکه تنها چند روز پس از اتمام سیگنال‌های مثبت برجام و تثبیت قیمت دلار، بازار خودرو وارد فاز افزایشی شد. به محض افزایشی شدن قیمت خودرو زنگ‌خور نمایشگاه‌ها افزایش یافت، ولی این تماس‌ها منجر به خرید و فروش نمی‌شدند، زیرا متقاضیان همچنان در انتظار تثبیت قیمت‌‌ها هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا