اقتصادی

قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۲/ طوفان بازار خودرو در راه است؟

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۸ آذر ۱۴۰۲ همانند اغلب روزها، باثبات و کم‌تلاطم گزارش می‌شود. اما برخی از کارشناسان، این بازار را به آرامش قبل از طوفان تشبیه می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۸ آذر ۱۴۰۲ همانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته در آرامش کامل بوده و نوسانات عجیب و غریبی از آن گزارش نمی‌شود.

با آغاز روند معاملات امروز، تغییرات بسیار محدود در بازار به چشم می‌خورد که تعداد این محصولات نیز انگشت‌شمار است. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که با وجود ثبات چندین ماهه بازار خودرو زیر سایه ثبات نرخ ارز، درصورتی دلار در بازار آزاد با نوسان همراه شود، احتمال بروز تغییرات عجیب و غریب در بازار خودرو وجود دارد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی، در مواردی با نوسان‌های بسیار محدودی روبه رو است.

ساینا S اتوماتیک که جزو خودروهای اقتصادی اتومات شرکت سایپا به شمار می‌رود، روز گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود که امروز، تغییری ندارد و به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G که سدان رده بالای سایپا است، روز گذشته تغییری نداشت؛ اما امروز حدود دو میلیون تومان گران شد و دوباره به نرخ ۵۹۲ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک V2 لوکس‌ترین سدان دنده اتوماتیک ایران خودرو محسوب می‌شود که یکی از رکوردداران افت قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو نسبت به روز گذشته ۹ میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۷۵۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای داخلی است که طی روزهای گذشته، تغییری نداشت؛ اما امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت دارد و به ۷۳۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روزانه خودرو داخلی 8 آذر 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، آرامش بیشتری دارد و در اغلب موارد هیچ تغییری نسبت به روز گذشته گزارش نمی‌شود.

هایما S5 اتوماتیک از کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو، امروز یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی نیز محسوب می‌شود. این کراس‌اوور چینی با افزایش ۲۵ میلیونی به قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

جک S5 نیوفیس که یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی بازار است، امروز هیچ تغییری ندارد و به نرخ یک میلیارد ۳۲۰ میلیون تومان رسید.

کی‌ام‌سی K7 کراس‌اوور جدید کرمان موتور، همانند روز گذشته تغییری ندارد و با نرخ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ کراس‌اوور بهمن موتور برای رقبای گران‌قیمت مونتاژی است که روزهای گذشته با یک افزایش ۵۰ میلیون تومانی و سپس با افت ۳۳ میلیونی همراه بود، امروز تغییری ندارد و با قیمت دو میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت روزانه خودرو خارجی 8 آذر 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودرو تقریباً از ابتدای سال جاری، علاوه‌بر اینکه هیچ افزایشی را تجربه نکرده بلکه کاهش قیمت‌های چشم‌گیری داشته است. این ثبات و رکود بازار خودرو، زیر سایه ثبات نرخ دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان بوده و درصورتی که جهش ناگهانی در نرخ دلار آزاد صورت بگیرد، احتمالاً بازار خودرو نیز همانند سایر بازارهای موازی، آرام نمی‌نشیند.

البته طی روزهای آتی بعید به نظر می‌رسد که نرخ دلار تغییرات عجیب و غریبی داشته باشد و در نتیجه، احتمالاً در بازار خودرو نیز آرامش و ثبات برقرار باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا