اقتصادی

قیمت خودرو امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۱/ واردات، خودروهای داخلی را چقدر ارزان می‌کند؟

دلار همواره در حال افزایش است. از طرفی دیگر، فرآیند پلاک‌گذاری خودروها متوقف شده و عرضه خودرو به بازار کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته‌های آینده روند صعودی را در پیش بگیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما در این چند روز، با نوسان قیمتی زیادی همراه شد. این خودرو هم‌اکنون در سطح ۶۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم امروز صبح مانند روزهای گذشته با قیمت ۴۱۴ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که این خودرو طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شد.

اما پژو پارس اتوماتیک مدت‌هاست که دچار تغییر قیمتی نشده و مانند روزهای گذشته، این خودرو در قیمت ۴۸۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح جمعه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۱۲ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ ۳۶۶ میلیون تومان ثابت ماند.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر طرح آزادسازی واردات خودرو به کشور عملی شود، بر قیمت خودرو در بازار تاثیر خواهد گذاشت. اما نکته قابل توجه این است که اجرای این طرح زمان‌بر است.

او افزود: اگر فرآیند واردات همین حالا آغاز شده باشد، خودروهای خارجی سال آینده وارد بازار می‌شوند و خودروهای داخلی با ورود این خودروها، ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت خواهند داشت.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده قیمت‌ها روند صعودی را در پیش بگیرند. چراکه قیمت دلار همواره در حال افزایش است. از طرفی دیگر، فرآیند پلاک‌گذاری خودروها متوقف شده و عرضه خودرو به بازار کاهش یافته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا