اقتصادی

قیمت خودرو امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۱/ بازار تا پایان سال چه روندی را طی می کند؟

قیمت خودرو همچنان با افزایش همراه است. کارشناسان حوزه صنعت خودرو معتقدند در حال حاضر همه عوامل در جهت افزایش قیمت حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد روند رکود تورمی بازار تا پایان سال ادامه داشته باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت هفته‌ها از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار شروع به افزایش کرد. اما هنگامی که نوسانات دلار متوقف شد، اما خودرو درگیر افزایش قیمت‌ها بود که البته همچنان نیز ادامه دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت امروز مجددا با افزایش قیمت همراه شد.

پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ امروز به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز نیز مجددا پنج ملیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به قیمت ۶۶۵ میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ثابت مانده بود، برای بار دیگر پنج میلیون تومان گران شد و حالا در قیمت ۵۲۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ ۶۳۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا ۳۴۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج در بازار کشور در نرخ ۳۹۸ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

پس از سقف‌شکنی نرخ دلار در ماه گذشته، روند افزایش قیمت خودرو در بازار کشور آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد. البته باید اشاره کرد که نوسان دلار تنها محرک کوچکی برای بازار خودرو بود. عرضه خودرو در بورس کالا، عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار، بلاتکلیفی در بحث واردات، تورم و… از جمله مسائلی بود که بازار خودرو را با افزایش قیمت‌ها مواجه کرد.

در این میان، باید یادآور شد که اگرچه قیمت‌ها روند صعودی را در پیش گرفته‌اند. اما رکود نه ماهه بازار از بین نرفته و خرید و فروش بسیار کم در این فضا صورت می‌گیرد. البته کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که حدودا یک ماهی است که سطح معاملات میزانی افزایش یافته. اما به مقداری نبوده که بتوانیم بگوییم بازار از رکود خارج شده است.

کارشناسان معتقدند در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت‌ها وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود که بازار به همین روند فعلی خود، یعنی رکود تورمی تا پایان سال ادامه دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا