اقتصادی

قیمت خودرو امروز ۲۱ دی ۱۴۰۱/ رکود به بازار برگشت؟

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده است. اما برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است. پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد و قیمت ۳۰۰ میلیون را ثبت کرد. اما این خودرو امروز صبح ۱۰ میلیون تومان کاهش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۴۱ نیز چهار میلیون تومان ارزان شد و امروز در نرخ ۲۸۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۷۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت ۷۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز چهار میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز هشت میلیون تومان ارزان شد و با قیمت ۶۰۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۹۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه شده بود، حالا پنج میلیون تومان ارزان شد و ۴۴۵ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان گران شد و به نرخ ۴۹۵ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. این خودرو با یک ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت افت قیمت‌ها ادامه داد: در این میان، عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند.

نادری توضیح داد: عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت خودرو را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. پس ادعای خودکفایی و تولید داخل قطعات شعار بود، که مردم بشینن دعا کنن دلار گرون نشه که مبادا قیمت قطعات وارداتی خودرو هم گران نشه و بتونن پولهاشونو جمع کنند و خودرو بخرند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا