اقتصادی

خودروهای وارداتی چه قیمتی خواهند داشت؟

واردات خودرو از موضوعاتی است که همچنان به قطعیت نرسیده و اختلافاتی بر سر آن وجود دارد. اما اگر واردات قطعی شود خودروهای وارداتی چه قیمتی خواهند داشت؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، واردات خودرو از موضوعاتی است که همچنان به قطعیت نرسیده و اختلافاتی بر سر آن وجود دارد. اما اگر واردات قطعی شود خودروهای وارداتی چه قیمتی خواهند داشت؟

بنیامین بهرامی، واردکننده خودرو گفت: هنگامی که صحبت از واردات خودرو می‌شود، منظور تنها خودروهای سواری نیست. بلکه شامل واردات سی.کی.دی نیز می‌شود. وزیر صمت نیز تمایل به واردات سی.کی.دی، یعنی همان قطعات خودرو دارد.

او افزود: به نظرم واردات خاصی قرار نیست صورت بگیرد. ماجرا احتمالا انحصاری است. سال ۹۶ واردات ممنوع شد. در آن زمان کشور تحریم نبود. اما به بهانه حمایت از تولید داخل واردات بسته شد.

خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟


اما خودروهای وارداتی چه بازه قیمتی خواهند داشت؟

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که خودروهای وارداتی کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان نیستند. اما کمیسیون صنعت تاکید دارد که خودروهای اقتصادی باید وارد کشور شوند.

بهرامی در این مورد توضیح داد: اگر واردات به شکل محدود نیز انجام بگیرد، خودروهای ۲۴ هزار دلاری وارد می‌شود. اما با طبق تعرفه گمرک اعلام شده هیچ خودرویی کمتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وارد نمی‌شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا