اقتصادی

قیمت خودرو ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

قیمت خودرو، امروز، پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، روز نسبتا آرامی را سپری می‌کند. به جز X22 که افت قیمت را تجربه کرد، فقط چهار محصول دیگر با روند صعودی، تغییر قیمت داشته‌اند. در این میان کوییک S دنده‌ای با رشد حدود دو درصدی، در آستانه ورود به کانال ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

به گزارش روند بازار، با ورود به روزهای پایانی هفته و آرام‌گرفتن نسبی قیمت دلار، به نظر می‌رسد بازار خودرو نیز به استراحت رفته است. چنانکه قیمت خودرو، امروز، پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، در اکثر محصولات بدون تغییر نسبت به روز گذشته گزارش می‌شود.

چنانکه در میان ۲۰ خودروی مورد بررسی، تنها پنج خودرو نسبت به دیروز تغییر قیمت داشته‌اند. در این بین، تنها کوییک دنده‌ای S با رشد حدود دو درصدی برای ورود به کانال ۴۰۰ میلیون چراغ سبز نشان داده و متفاوت از سایر بازار عمل کرده است. سه خودرو نیز افزایش قیمت جزئی داشته‌اند و x22 مدیران خودرو تنها محصولی است با افتی نه‌چندان چشمگیر، ارزان‌تر از دیروز معامله می‌شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی تغییر چندانی ندارد. گویا با توجه به تعطیلات پیش رو معامله‌گران این بازار هم فرصت را برای استراحت غنیمت شمرده‌اند و پس از هفته‌ها تلاطم، به دوره تنفس رفته‌اند.

در بازار محصولاتی که توسط دو خودروساز دولتی تولید می‌شود تنها قیمت دو خودرو تغییر کرده‌ و سهمیه هر خودروساز یک محصول است.

در گروه سایپا کوییک دنده‌ای S با ثبت رشد ۱.۸۰ درصدی، به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده و بعید نیست با ادامه این روند به‌زودی از کانال ۴۰۰ میلیون تومان هم عبور کند.

راناپلاس پانوراما نیز نماینده ایران‌خودرو در افزایش قیمت شناخته می‌شود که امروز کمتر از یک درصد رشد کرد تا در محدوده ۶۴۵ میلیون تومان به معامله برسد.

طبق داده‌های مرجع آماری وب‌سایت کارنامه، سایر محصولات مورد بررسی در بازار داخلی، امروز بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند. جزئیات تغییرات و قیمت خودرو طی روز جاری در جدول زیر مشحص شده است.

قیمت خودرو داخلی 19 بهمن 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی تنها سه محصول نسبت به روز گذشته تغییر قیمت داشته‌اند. در میان این سه محصول ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری تنها خودرویی است که افت نرخ داشته و دو مدل اتوماتیک و نیوفیس جک s5 کرمان موتور نیز دو محصولی هستند که بر مدار صعودی قرار گرفته‌اند.

سایر محصولات مونتاژی بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته در بازار امروز معامله می‌شوند. جزئیات قیمت و تغییرات خودروهای مونتاژی در جدول زیر مشخص است.

قیمت روز خودرو خارجی 19 بهمن 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو

با توجه به بعدعهدی وزارت صمت در واردات خودرو به نظر می‌رسد گفتاردرمانی‌ها در حال از دست دادن تاثیر خود بر ثبات بازار خودرو هستند و احتمالا معامله‌گران در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا عید نوروز هم منتظر تعیین تکلیف نهایی واردات باشند. با این حال رفته‌رفته بسیاری از کارشناسان شکست واردات خودرو را پیش کشیده‌اند و معتقدند چنین شکستی منجر به جهش دوباره قیمت خودرو خواهد شد.

در این بین کارشناسان بازار ارز نیز با پیش‌کشیدن موضوع کسری بودجه، چشم‌انداز صعود دوباره قیمت دلار پس از تعطیلی روز یکشنبه را پیش می‌کشیدند که این اتفاق نیز محرک دیگری برای بازار خودرو شناخته می‌شود.

همچنین انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو درب کارخانه چراغ سبز دیگری برای عرضه‌کنندگان بازار خودروست تا بتوانند منناسب با افزایش قیمت محصولات کارخانه، آن‌ها نیز افسار بازار را به حال خود رها کنند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا