اقتصادی

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ ثبات نرخ دلار و نوسان طلا

قیمت‌ دلار، طلا، امروز شنبه، دهم اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۸,۰۶۰ تا ۲۸,۰۸۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، همین روند را دارد و به ۲۸,۱۲۰ تومان هم رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۸,۰۸۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۸,۰۸۰ و سقف آن ۲۸,۰۹۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۸,۰۸۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

همچنین آخرین روز کاری، پنجشنبه ۸ اردیبهشت، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۸ هزار تومان بود. کف قیمت، ۲۷,۹۸۰ و سقف آن ۲۸,۱۷۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۸,۱۲۰ تومان انجام شد.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۵۶۹۱ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا تا دقایقی پیش، صعودی بود و به یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ تومان رسید.

اما در لحظه تنظیم این خبر، طلا روند نزولی دارد و یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۲۷ تومان معامله می‌شود. طلا هفته گذشته کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را نیز تجربه کرد اما در سطح ۱/۲ به کار خود پایان داد.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند کاهشی دارد و ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۹۶٫۹۵ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

اسلامی: مذاکراتی دیگر باقی نمانده است

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات در حوزه مباحث فنی و هسته‌ای تمام شده است.

او توضیح داد: ما به تمامی سوالات در خصوص مکان‌های ادعایی پاسخ داده‌ایم. دو مرتبه هم جلسه داشتیم و جلسه سوم هم به زودی در تهران تشکیل می‌شود و مذاکرات در حال پیشرفت است.

اسلامی گفت: مذاکراتی دیگر باقی نمانده. مذاکرات در حوزه مباحث فنی و هسته‌ای تمام شده است. مذاکرات در چهارچوب توافق برجام بوده و مشکلاتی است که آمریکا ایجاد کرده و خودش باید این مشکلات را رفع کند (ایلنا).

همکاری آمریکا و کره جنوبی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران

رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران نیز گفت: واشنگتن و سئول به همکاری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند.

چوی جانگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی هم در این مورد گفته است: گرچه مذاکرات برجام در مرحله ثمربخش نهایی خود قرار ندارد اما حمایت دیپلماتیک ما ادامه خواهد داشت.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است (ایسنا).

روسیه مانع بازگشت به توافق هسته‌ای است؟

در همین رابطه، وزیرخارجه آمریکا گفت: اقدامات روسیه روند مذاکرات هسته‌ای با ایران را پیچیده کرد.

آنتونی بلینکن، توضیح داد: روسیه اقداماتی اتخاذ کرد که روند مذاکرات هسته‌ای با ایران را پیچیده کرد اما طرف‌های دیگر در مقابل این اقدامات ایستادند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: روسیه هم اکنون یک مانع برای دستیابی به پایبندی مشترک با ایران نیست.

او در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا است، گفت: ما هنوز در تلاش برای بررسی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام هستیم (ایرنا).

بازارهای دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر این اخبار نوسانانی دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا