اقتصادی

وضعیت بازارها/ افزایش قیمت دلار، طلا و سکه

قیمت‌ دلار و طلا، امروز پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار برخی کانال‌های تلگرامی، اعلام کردند نرخ دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان رسید (فرارو).

در روزهای گذشته بازار دلار تعطیل بود. در آخرین روز کاری این هفته، دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی قرار داشت.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به آخرین روز کاری، ۲۵۷۰۹ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۱۰ تومان معامله می‌شود. پیش از تعطیلات، طلا در کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۸۹۹ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

تصویب دومین طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا
به نقل از ایرنا این طرح ضد ایرانی به رغم ادعای دولت فعلی آمریکا مبنی بر تمایل به بازگشت به برجام و در راستای زیاده خواهی های فرابرجامی واشنگتن و سیاست همیشگی آن مبنی بر پیشبرد دیپلماسی توام با فشار، چهارشنبه شب به وقت محلی به پیشنهاد “جیمز لنکفورد” سناتور تندرو جمهوریخواه ایالت اوکلاهما ارائه و تصویب شد.

طرح این سناتور ضد ایرانی با ۶۲ رای مثبت و ۳۳ رای منفی تصویب شد که از دولت دموکرات بایدن می خواهد در صورت بازگشت احتمالی به برجام سپاه همچنان در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی باقی بماند.

این طرح ضد ایرانی در پی گنجاندن مسائل فرابرجامی در هرگونه توافق واشنگتن برای بازگشت به برجام و ممانعت از رفع تحریم‌های سپاه است.

این طرح ضد ایرانی که گفته می شود، غیر الزام آور برای دولت بایدن است، در راستای هراس از پیشرفت برنامه بازدارندگی دفاعی ایران خواستار گنجاندن پیش شرط هایی درباره فعالیت های موشکی ایران در توافق جدید است.

جدیدترین موضع‌گیری آمریکا نسبت به مذاکرات وین

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات در مذاکرات وین گفت: ایالات متحده به‌طور مساوی در حال آماده شدن برای دو سناریو است که در یکی حصول توافق با ایران برای بازگشت به پایبندی متقابل به برجام وجود دارد و در دیگری توافقی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: از آنجایی که بازگشت به پایبندی متقابل به برجام یک امکان بسیار نامشخص است، اکنون به‌طور مساوی برای هر دو سناریو آماده می‌شویم.

وزارت امورخارجه آمریکا در حالی ادعا می‌کند که برای سناریوی شکست مذاکرات وین و عدم حصول توافق بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آماده می‌شود که تنها دلیل وضعیت کنونی پیرامون برجام خروج یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا از این توافق، بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و به‌علاوه کم‌کاری و قصور طرف‌های غربی در اتخاذ موضعی مستقل برای تامین خواسته‌های ایران طبق مفاد برجام، پس از خروج آمریکا بوده است.

بازارهای دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر این اخبار نوساناتی دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا