وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ ورود دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی

قیمت‌ دلار، طلا، امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، نوساناتی داشته و قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی صعود کرده است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار امروز در مجموع روند افزایشی دارد و به کانال ۲۸ هزار تومانی وارد شده است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۸,۰۵۰ تا ۲۸,۰۸۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، همین روند را دارد و به ۲۸,۱۳۰ تومان هم رسید. روز گذشته نیز، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۷,۵۵۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۷,۵۴۰ و سقف آن ۲۷,۹۵۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۷,۹۰۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵۴۱۹ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۸۴۶ تومان رسیده. این قیمت از این ساعت در روز گذشته بیشتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند کاهشی دارد و ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ثبت شده. این قیمت از این ساعت در روز گذشته بیشتر است.

اما قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۹۷۳ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. در روزهای گذشته انتشار اخبار تردیدآمیز در این مورد، قیمت‌ها را افزایشی کرده بود. در ادامه انتشار اخبار مربوط به آزاد شدن بخشی از منابع مالی بلوکه شده ترمز افزایش قیمت در بازار ارز را تا حدودی کشید و قیمت‌ها نزولی شد. اما دلار امروز بار صعودی شد.

️بیشتر از یک ماه است که مذاکرات وین به تعویق افتاده است. هر چه زمان بیشتر می گذرد احتمال رسیدن به یک توافق کمتر و کمتر می‌‌شود. مخالفان برجام در داخل ایران و آمریکا به سنگ‌اندازی کرده‌اند و امکان به بن بست رسیدن ۱۱ ماه مذاکره در وین وجود دارد.

قانونگذاران آمریکایی که عمدتاً از حزب جمهوری‌خواه هستند در چند ماه گذشته به طرق مختلف تلاش کرده‌اند تا مخالفت‌های سیاسی خود را با برجام به شکل علنی ابراز کنند. شرایط به گونه‌ای پیش رفته که پرونده احیای برجام، همچنان بلاتکلیف در هتل کوبورگ باقی مانده است و همزمان اینگونه به نظر می‌رسد که گذر زمان نیز باعث به بن بست رسیدن مذاکرات می‎‌شود (اقتصاد آنلاین).

خروج از نسخه موبایل