اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱/ نوسان دلار در انتظار دیدار مهم در تهران

قیمت‌ دلار و طلا، امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. در این میان بازار دلار در انتظار دیدار مهمی است که انریکه مورا با علی شمخانی در تهران خواهد داشت. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۸,۴۸۰ تا ۲۸,۵۴۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز امروز در همین حدود نوسان داشته و به ۲۸,۶۰۰ تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۸,۳۸۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۸,۳۵۰ و سقف آن ۲۸,۴۵۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۸,۴۰۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۵۷۰۶ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۷۴ تومان معامله می‌شود. این رقم، نسبت به همین ساعات در روز گذشته کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ثبت شده است. این رقم از روز گذشته در همین ساعات کمتر است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۳ میلیون تومان معامله می‌شود. این رقم نسبت به دیروز تغییری نکرده است.

اما نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱,۸۷۰٫۷۶ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

مورا به ایران می‌آید

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها درحالی برای دومین بار از زمان تنفس در گفت‌وگوهای وین به تهران سفر خواهدکرد که انتظار می‌رود با ارائه‌ پیشنهادهای منطقی و تامین کننده خواسته‌های مشروع ایران، به دیدار مقام‌های عالی کشور برود.

تا لحظه انتشار این خبر هنوز مقام‌های رسمی اتحادیه اروپا سفر آقای مورا به تهران را بطور رسمی اعلام نکرده‌اند. با این حال منابع مطلع می‌گوید که برنامه سفر آقای مورا به تهران، سفری سه یا چهار روزه خواهد بود و قرار است وی با شماری از مسئولان کشور دیدار و گفت‌وگو کند. اشتفنی لیختن‌اشتاین خبرنگار اتریشی در توئیتر خود اینگونه نوشته است: ظاهرا آقای مورا روز سه‌شنبه وارد تهران می‌شود و تا روز جمعه با همتایان ایرانی مذاکره خواهد کرد (ایرنا).

بازار ارز و طلا در انتظار دیدار مهم

بازار دلار، طلا و سکه تحت تاثیر این خبر قرار دارد. اقتصادنیوز در این مورد نوشت: درمورد آینده بازار ارز و سکه فضا کاملا سیاسی شده و معامله‌گران می‌گویند برای معامله‌، تا آمدن و رفتن انریکه مورا صبر کنید. روز گذشته قیمت دلار در بازار تهران دیرتر از روزهای قبل کشف شد.

در بین دیدارهایی که مورا انجام می‌دهد از نظر معامله‌گران دیدار با شمخانی از همه مهمتر است. آن‌ها منتظر توییت‌های شمخانی بعد از این دیدار هستند. به گفته آن‌ها توییت‌های شمخانی می‌تواند جهت مذاکرات را نشان بدهد و بر این اساس جهت بازار تا حدودی روشن می‌شود.

دیروز، علی واعظ مشاور تیم مذاکره کننده آمریکا دراین باره گفت: اینکه خبر سفر انریکه مورا به تهران، اولین بار توسط نورنیوز رسانه شورای عالی امنیت ملی منتشر شد به این معنی است که مورا با شمخانی دبیر این شورا نیز دیدار خواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا