اقتصادی

قیمت دلار، طلا و سکه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱/ افزایش قیمت دلار در آستانه سفر مهم

قیمت‌ دلار و طلا، امروز دوشنبه۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. در این میان دلار، تا این لحظه روند افزایشی دارد. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی در حال افزایش است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۸,۷۰۰ تا ۲۸,۷۷۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز امروز در همین حدود نوسان داشته و به ۲۸,۸۲۰ تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۸,۵۵۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۸,۵۴۰ و سقف آن ۲۸,۶۸۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۸,۶۸۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۵۷۰۱ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۵۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر ثابت است و با نرخ ۱۳ میلیون تومان معامله می‌شود. این رقم نسبت به دیروز تغییری نکرده است.

اما نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۶۲ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

سخنگوی وزارت خارجه: سفر مورا به این معنا نیست که با پیام جدیدی آمده
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره سفر «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتگوها در وین به تهران گفت:‌ مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۴ از یک طرف و آمریکا در وین، تا امروز بدون وقفه ادامه داشته است. مکثی در حضور در وین رخ داده، ولی رد و بدل پیام‌ها از طریق هماهنگ کننده گفت‌وگوها در حال انجام است.

او افزود: سفر مورا بعد از تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل انجام می‌شود. به این معنا نیست که بعد از وقفه‌ای ایشان با پیام جدیدی می‌آید. پیام‌ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در حال رد و بدل شدن است (انتخاب).

حمایت واشنگن از تلاش‌های مورا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر قریب‌الوقوع مورا به تهران، گفت که واشنگن از تلاش‌های او برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین حمایت می‌کند.

وی در خصوص انتظارات آمریکا از سفر پیش روی مورا به ایران، گفت که واشنگتن در تماس نزدیک با وی بوده و هماهنگی‌های نزدیکی میان دو طرف صورت می‌گیرد.

پرایس بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام، بار دیگر تلاش کرد توپ را در زمین ایران بیندازد و گفت که چنانچه تهران تصمیم بگیرد با حسن‌نیت به مذاکرات ادامه دهد، امکان به نتیجه رسیدن سریع گفت‌وگوها وجود دارد (ایلنا).

بازار ارز و طلا در انتظار دیدار مهم

روز گذشته بازار دلار، طلا و سکه تحت تاثیر این خبر قرار دارد. اقتصادنیوز در این مورد نوشت: درمورد آینده بازار ارز و سکه فضا کاملا سیاسی شده و معامله‌گران می‌گویند برای معامله‌، تا آمدن و رفتن انریکه مورا صبر کنید. روز یکشنبه قیمت دلار در بازار تهران دیرتر از روزهای قبل کشف شد.

در بین دیدارهایی که مورا انجام می‌دهد از نظر معامله‌گران دیدار با شمخانی از همه مهمتر است. آن‌ها منتظر توییت‌های شمخانی بعد از این دیدار هستند. به گفته آن‌ها توییت‌های شمخانی می‌تواند جهت مذاکرات را نشان بدهد و بر این اساس جهت بازار تا حدودی روشن می‌شود.

دیروز، علی واعظ مشاور تیم مذاکره کننده آمریکا دراین باره گفت: اینکه خبر سفر انریکه مورا به تهران، اولین بار توسط نورنیوز رسانه شورای عالی امنیت ملی منتشر شد به این معنی است که مورا با شمخانی دبیر این شورا نیز دیدار خواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا