اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۱ دی ۱۴۰۲ / افزایش نرخ‌ها در مرکز مبادله

قیمت دلار امروز در بازار آزاد کاهشی و در مرکز مبادله ارز و طلا افزایشی است. در عین حال یورو و درهم در بازار آزاد، ثبات قیمت دارند.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۱ دی، روند نزولی دارد. نرخ ارز که روز گذشته به ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان هم رسیده بود، امروز در حدود ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان کلید خورد و در لحظه تنظیم این خبر به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. 

نرخ دلار فردایی نیز با حدود ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان آغاز شد و اکنون به ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان رسیده است. 

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، یکشنبه ۱۱ دی ، شروع معاملات فردایی بازار ارز با قیمت ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان و ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شد.

در این میان، امروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا افزایشی است. قیمت اسکناس دلار در لحظه تنظیم این گزارش به 42 هزار و ۹۳۲ تومان رسیده است. روز گذشته این نرخ 42 هزار و ۹۳۰ تومان ثبت شده بود.

حواله دلار نیز امروز با قیمت 39 هزار و ۷۵ تومان معامله می‌شود. دیروز این رقم 39 هزار و ۲۸ تومان ثبت شده بود.

قیمت دلار 11 دی 1402

قیمت ارزهای موثر

اما امروز نرخ ارز آمریکایی در بازارهای همسایه نیز نوساناتی دارد. قیمت دلار سلیمانیه در لحظه تنظیم این گزارش نسبت به روز گذشته در همین ساعات، روند کاهشی دارد و به ۵۰ هزار و ۳۱۰ تومان رسیده است. دیروز ارز آمریکایی در این بازار در حدود ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان معامله می‌شد. روند قیمتی دلار سلیمانی در روزهای گذشته صعودی بود اما امروز نزولی شده است.  

 قیمت دلار هرات نیز امروز همچون روز گذشته روند کاهشی دارد. در حالی که دیروز یکشنبه، نرخ ارز آمریکایی در بازار این شهر در همین ساعات ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان بود، امروز در حدود ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان معامله می‌شود. 

در بازار تهران قیمت یورو امروز تغییری نسبت به همین ساعات در روز گذشته ندارد و ۵۵ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می‌شود.

در همین حال، قیمت درهم امارات به عنوان یکی از متغیرهای موثر بر قیمت  دلار در بازار آزاد ایران، برای دومین روز متوالی تغییری نداشته است  و همچون روز گذشته در همین ساعات با نرخ 13 هزار و ۸۵۰ تومان معامله می‌شود. 

امروز با وجود روند افزایشی در مرکز مبادله، بازار آزاد روند نزولی دارد؛ این موضوع را می‌تواند تحت تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات، ثبات نرخ درهم و همچنین تلاش بازارساز اتفاق افتاده باشد. این در حالی است که  فعالان بازار ارز اخبار مربوط به تشدید درگیری در منطقه جولان را سوخت مناسبی برای افزایشی‌های بازار می‌دانستند. 

کارشناسان اقتصادی معتقدند، شرایط از طریق فضای سیاسی ملی و حوزه بین‌الملل خود را به بازارها تحمیل می‌کنند. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی نظیر درگیری در منطقه اوضاع را برای سیاست‌گذار از آنچه هست سخت‌تر می‌کند.

هر چند سیاست‌گذار مدعی است در حوزه سیاست‌ تثبیت، مدیریت تقاضا و تامین ارز مورد نیاز کشور توانسته بازار را مدیریت کند، اما تحلیلگران اقتصادی می‌گویند این سیاست با تکیه بر فروش نفت مقدور شده است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا