اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲/ قیمت دلار چگونه مهار شد؟

قیمت دلار امروز ۱۳ آذر ماه روند صعودی داشت اما این افزایش در حدی نبود که دلار بتواند از نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان عبور کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۳ آذر ماه ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود. این رقم در حالی در بازار ارز ثبت شده که در چند هفته گذشته قیمت دلار در همین محدوده بوده و تغییر خاصی را ثبت نکرده است.

در حال حاضر برخی از معامله‌گران می‌گویند روند بازار طلا و ارز معکوس شده است. در گذشته چشم بازار طلا به بازار ارز بود تا خود را با تغییرات قیمتی آن هماهنگ کند. اما در چند روز گذشته روند بازار معکوس شده و بازار دلار چشم به تغییرات و تحولات بازار طلا دوخته تا بر اساس آن حرکت کند.

قیمت طلای جهانی در ماه‌های گذشته زیر دو هزار دلار بود اما شب گذشته رکورد زد و به بالای رقم دو هزار دلار رسید. روز گذشته قیمت انس جهانی طلا به ۲۱۳۷ دلار رسید. اگرچه طلا در این قله قیمتی چندان پایدار نبود و خیلی زود یکی دو پله به سمت عقب برداشت.

اکنون معامله‌گران معتقدند علاوه بر طلای داخلی، قیمت دلار هم نیم نگاهی به بازار جهانی طلا دارد و احتمالا نوسانات بعدی خود را با آن هماهنگ می‌کند. اما دسته دوم تحلیلگران تحرکات بازار دلار را تحت تاثیر اقدامات دولت می‌دانند و معتقدند با توجه به اینکه دولت بزرگترین فعال بازار ارز است، نوسانات این بازار دست دولت است و کمتر از فاکتورهای دیگر تاثیر می‌گیرد. این گروه معتقدند فعلا دولت در تلاش است قیمت دلار را در کانال ۵۰ هزار تومان نگه دارد. اقدامی که تاکنون در انجام آن موفق عمل کرده است.

البته بانک مرکزی معتقد است قیمت دلار به دلیل کنترل انتظارات تورمی کاهش پیدا کرده و بانک مرکزی غیردستوری قیمت دلار را کنترل کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا