اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۳ دی ۱۴۰۲ / روند باثبات دلار ادامه دارد؟

دلار در نخستین معامله نقدی امروز با همان قیمت روز سه‌شنبه معامله شد. در هفته جاری محدوده نوسان دلار پله‌های چهار و پنج در کف کانال ۵۰ هزار تومانی بود. بازارساز با وجود اخبار نامساعد سیاسی فعلا در تثبیت قیمت دلار موفق بوده و فشار تقاضا ناشی از اخبار نامساعد منطقه را مدیریت کرده است.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار روز گذشته نوسان محدودی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد. امروز نیز معاملات دلار در بازار ارز با قیمت ذکر شده استارت خورد. ریسک‌های سیاسی و نگرانی معامله‌گران از ممنوعیت معامله صرافی‌های عراق با ایران نتوانست روند قیمت اسکناس آمریکایی را تغییر دهد.

روز سه‌شنبه تقاضا در بازار ارز رشد داشت اما ارزپاشی سیاست‌گذار مانع رشد قیمت شد. روز گذشته موضوع قانون جدید دولت عراق برای صرافی‌های رسمی این کشور که مجوز خرید و فروش ارز با ایران را ندارند و افزایش تنش در منطقه خاورمیانه مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت و همین موضوع افزایش تقاضا را در پی داشت.

فعالان بازار ارز معتقدند عراق در شرایط تحریمی، شاهراه ورود دلار به ایران محسوب می‌شود و در صورت مسدودشدن این شاهراه، نرخ تعادلی ارز بر هم خواهد خورد.

روز سه‌شنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه روند متوازنی نداشت. دلار هرات بدون تغییر و با قیمت ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومانی روز دوشنبه معامله شد. دلار سلیمانیه با قیمت ۵۰ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد و رشد ۲۲۰ تومانی داشت. درهم امارات هم با ۲۰ تومان کاهش روی قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است امروز قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۳۰ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۲۶۹ تومان است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا