اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۲/ بازار ارز افزایشی شد

قیمت دلار روز گذشته به کف کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده بود اما امروز از این محدوده فاصله گرفته و حتی در ساعاتی از روز به میانه کانال هم رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۶ آذر، روند افزایشی دارد و ارز آمریکایی از صبح امروز در بازار بین ۵۰ هزار و ۲۲۰ تا ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان در حال معامله است. 

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه پانزدهم آذر، شروع معاملات بازار ارز با قیمت ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان و ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز شده و در همین حدود نیز معامله می‌شود. آخرین نرخ قیمت دلار فردایی نیز ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان ثبت شده است. 

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

قیمت دلار، در روزهای گذشته روند کاهشی داشت و روز گذشته به کف کانال ۵۰ هزار تومانی رسید. در حالی که برخی کارشناسان معتقد بودند احتمال ورود نرخ ارز به کانال ۴۹ هزار تومان پایین است، امروز قیمت دلار تا حدودی از کف کانال ۵۰ هزار تومان فاصله گرفته است. 

کارشناسان اقتصادی و مالی معتقدند، هر چند بازارساز تلاش زیادی برای کاهش نرخ ارز با استفاده از خبردرمانی می‌کند اما شاخص‌های اقتصادی مسیر متفاوتی را می‌روند و اکنون نوعی جدال میان این دو، باعث نوساناتی در قیمت دلار می‌شود. در این میان ارزش ذاتی دلار نیز در حال رشد است و آینده بازار به نتیجه جدال مورد اشاره و اخبار سیاسی بستگی دارد.  

برای اطلاعات بیشتر در مورد دو گزارش پیش بینی قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار ۱۶ آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا