اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / بازار نیمه‌تعطیل ارز کاهشی شد

قیمت دلار روز چهارشنبه بعد از دو روز تعطیلی پیاپی با کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد. امروز دلار در پی کاهش تقاضا در بازار نیمه‌تعطیل ارز در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار در پنجمین روز هفته با کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. روند کاهشی قیمت دلار این اسکناس را در پله‌های بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم قرار داد.

بازار ارز اثر تحریم‌ها را پیش‌خور کرد؟

معامله‌گران، بازار ارز را انتظاری می‌دانند و معتقدند قرار گرفتن چهارشنبه و پنجشنبه بین روزهای تعطیل، عملا بازار ارز را از رونق انداخته و بازار خلوت است. دادوستد در کمترین حد خود قرار دارد و معامله‌گران ترجیح می‌دهد تا مشخص شدن نتیجه شورای حکام که روز جمعه به پایان می‌رسد، صبر کنند.

در روزهای گذشته احتمال صدور قطعنامه در نشست دوره‌ای شورای حکام علیه ایران مطرح شد و همین موضوع بازار ارز را انتظاری کرد. هرچند کارشناسان اقتصادی اثر هرگونه صدور مجدد تحریم و قطعنامه علیه ایران را کوتاه‌مدت می‌دانند و معتقدند این فشار حداکثری اثر چندانی بر اوضاع اقتصادی کشور نخواهد داشت.

ارزهای مهم کاهشی شدند

گفتنی است قیمت درهم امروز با رقم ۱۶ هزار و ۱۸۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز دوشنبه تغییر قیمت ندارد. قیمت تتر با کاهش ۱۵۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومانی در حال معامله است.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۱۵۰ تومانی با قیمت ۷۵ هزار و ۳۷۰ تومانی در حال معامله است و یورو نیز روی رقم ۶۴ هزار ۱۹۰ تومانی ایستاده است و کاهش ۲۰۰ تومانی دارد.

گفتنی است اسکناس دلار و حواله دلار امروز تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان عرضه شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا