اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / صعود تتر به کانال ۵۹ هزار تومان

قیمت دلار امروز با افزایش پلکانی به کانال پایانی کریدور پنجم صعود کرد. برخی معامله‌گران این رشد قیمت را متاثر از صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران می‌دانند؛ اما به نظر می‌رسد دلار در محدوده‌ای مشخص همانند هفته‌های گذشته گرفتار شده و این افت و خیزها روند طبیعی بازار است.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار امروز با رشد ۴۰۰ تومانی به پله اول کانال نهم از کریدور پنجم صعود کرد. این افزایش قیمت را برخی معامله‌گران به مسائل سیاسی مربوط می‌دانند و معتقدند صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته گذشته شورای حکام، روند تقاضا را رشد داده و دلار گران شده است؛ اما با وجود تعادل عرضه و تقاضا و حضور قوی بازارساز در بازار ارز، دلار در محدوده‌ای مشخص گرفتار شده و این افت و خیزها روند طبیعی بازار است.

قیمت دلار امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / صعود تتر به کانال ۵۹ هزار تومان

دلار مبادله‌ای گران شد

در هفته‌های گذشته رئیس کل بانک مرکزی بار دیگر بر سیاست تک‌نرخی کردن دلار تاکید کرد و طی روزهای اخیر در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده‌ای مشخص نوسان دارد، قیمت اسکناس و حواله دلار افزایشی است. امروز نیز قیمت حواله دلار با افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی همانند روزهای هفته گذشته عرضه شد. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار سعی دارد با این اقدام به هدف تک نرخی شدن قیمت دلار دست یابد.

قیمت درهم با افزایش دلار تهران همراه شد

گفتنی است قیمت درهم امروز روی رقم ۱۶ هزار و ۲۸۰  تومانی قرار گرفته است و نسبت به روز هفته گذشته ۱۰۰ تومان افزایش قیمت دارد. قیمت تتر با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۵۰ تومانی با قیمت ۷۵ هزار و ۴۱۰ تومانی در حال معامله است و یورو نیز روی رقم ۶۴ هزار ۷۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس دلار امروز بیش از ۱۰۰ تومان افزایش داشت و با رقم ۴۵ هزار و ۲۸۸ تومانی عرضه شد و حواله دلار نیز با رشد ۱۳۸ تومانی با رقم ۴۲ هزار و ۳۲۵ تومانی عرضه شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا