اقتصادی

قیمت دلار امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / قیمت دلار ۱۰۰۰ تومان ریزش کرد

قیمت دلار امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ با کاهش پلکانی در کریدور ششم یک پله عقب‌نشینی کرد و افت ارزش نزدیک به هزار تومانی داشت. معامله‌گران، مداخله سیاست‌گذار در بازار را دلیل کاهش قیمت دلار می‌دانند.

به گزارش روند بازار،‌ در معاملات نقدی قیمت دلار امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ و سومین روز هفته با کاهش ارزش مواجه شد. این اسکناس، روز دوشنبه را در پله چهارم کریدور ششم آغاز کرد و با افت پلکانی به پله‌های پایانی کانال سوم این کریدور برگشت.

قیمت انواع ارز 20 فروردین 1403

در حالی که اسکناس آمریکایی با افزایش‌قابل توجهی هفته نیمه‌تعطیل گذشته را سپری کرد اما این هفته با فرودهای پلکانی در حال برگشت از این مسیر است. شب گذشته، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی پس از گذشت یک هفته از رشد شارپی قیمت در بازارهای مالی،‌ سرانجام به نوسانات نرخ ارز واکنش نشان داد و افزایش قیمت دلار را زودگذر عنوان کرد.

معامله‌گران معتقدند، برگشت قیمت دلار تا پایان هفته ادامه دارد اما این کاهش به اندازه رشد‌ قیمت نخواهد بود و به صورت پلکانی و محدود است.

ارزهای مهم کاهشی شدند

قیمت درهم امروز با کاهش ۲۰۰ تومانی بازگشایی شد. در لحظه نگارش این گزارش، درهم با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان در حال معامله است. تتر در شروع معاملات امروز هزار و ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و روی رقم ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با کاهش۸۸۰ تومانی به کانال ۸۱ هزار تومانی برگشت و با رقم ۸۱ هزار و ۱۰ تومان در حال معامله است. امروز یورو با کاهش ۷۵۰ تومانی کانال ۷۰ هزار تومانی را از دست داد و روی رقم ۶۹ هزار و ۵۳۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز با رقم ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا