اقتصادی

قیمت دلار امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۲/ مرز حساس دلار شکست

قیمت دلار بعد از هفته‌ها که در محدوده کانال ۵۱ هزار تومان در نوسان بود، تغییر کانال داد و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. اما آیا دلار در این کانال ماندگار می‌شود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از جنگ حماس با اسرائیل قیمت دلار در بازار تهران افزایش پیدا کرد و علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، اما بازارساز نتوانست دلار را به کانال ۵۰ هزار تومان برگرداند و دلار در چند هفته گذشته در کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومان در نوسان بود.

اما از هفته گذشته و با کاهش جو هیجانی بازار، قیمت دلار کاهش پیدا کرد و به نیمه اول کانال ۵۱ هزار تومان رسید. محدوده‌ای که کاهشی‌ها را به افت قیمت امیدوار کرد.

در نهایت امروز ۲۳ آبان ماه قیمت دلار محدوده حساس خود را شکست و برای ساعتی وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و آنگونه که کانال‌های خرید و فروش دلار خبر می‌دهند اولین معاملات امروز در محدوده قیمت ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان به ثبت رسید.

اما بررسی قیمت دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد که این کاهش قیمت ادامه‌دار نبوده و قیمت دلار به سرعت به کانال ۵۱ هزار تومان برگشت.

معامله‌گران معتقدند در شرایط کنونی که بازار مدت‌هاست در فاز استراحت است، هر نوسانی در بازار می‌تواند مسیر بعدی قیمت دلار را تعیین کند. یعنی اگر قیمت دلار در روزهای پیش رو افزایشی باشد، باید منتظر روند صعودی بازار بود اما اگر قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان بماند سیگنال کاهشی به بازار می‌رسد و احتمال کاهش قیمت ارز و افزایش عرضه در بازار بیشتر می‌شود.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

اگرچه در روزهای گذشته جنگ کاهشی‌ها و افزایشی‌ها به نتیجه نرسیده اما اکنون به نظر می‌رسد که بازار در چهار ماهه آخر سال می‌خواهد مسیر حرکت خود را مشخص کند و نشان دهد که به کدام سمت حرکت می‌کند.

اقتصاددانان معتقدند ارزش واقعی دلار با قیمت کنونی آن هماهنگ نیست و احتمالا باید در آینده نزدیک منتظر افزایش قیمت دلار بود. اما همه آنها متفق‌القول معتقدند که این افزایش چندان چشمگیر نیست و احتمالا این تغییر قیمت محدود است.

به خصوص اگر قرار باشد تغییر قیمت دلار را با سال گذشته مقایسه کنیم، امسال احتمالا سال ثبات قیمت دلار است و قیمت‌ها در حد سال گذشته رشد نخواهد داشت. به عبارتی کارشناسان اقتصادی می‌گویند افزایش نسبی قیمت دلار قطعی است اما این افزایش شارپی نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا