اقتصادی

قیمت دلار امروز ۲۵ آذر ۱۴۰۲/ علت ثبات قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار امروز ۲۵ آذر ماه بدون هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته در کانال ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان ماند. روندی که نشان می‌دهد قیمت دلار فعلا میلی برای تغییر ندارد.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار برای چندمین هفته متوالی در کف کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد. کلیه معاملات دلار در این روزها در محدوده کانال ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان است.

قیمت دلار شنبه 25 آذر 1402

قیمت دلار در روزهای گذشته نه میلی برای افزایش داشته و نه کاهش یافته است. این ثبات در حالی است که پیش از این گفته می‌شد با توجه به نزدیکی به زمان پایان سال میلادی و افزایش تقاضا برای دلار قیمت این ارز افزایش پیدا می‌کند.

اما دلار فعلا در محدوده قبلی خود مانده و تغییری نکرده است. البته دیدگاه دیگری که درباره قیمت دلار مطرح می‌شود این است که احتمالا قیمت دلار ریزش مقطعی در پیش دارد و ممکن است تا کانال ۴۷ تومان هم پایین بیاید. این گروه معتقدند دلار قبل از افزایش قیمت و ورود به فاز جدید قیمتی، ریزش موقتی را تجربه می‌کند و سپس به سمت بالا حرکت می‌کند. اما افزایشی‌های بازار معتقدند که سیگنال کاهشی در بازار و فضای سیاست خارجی دیده نمی‌شود و بعید است دلار به زیر کانال ۵۰ هزار تومان برسد.

در یک ماه گذشته دلار یکبار وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد اما این کاهش قیمت بی‌دوام بود و تنها چند ساعت دلار زیر کانال کنونی خود قرار گرفت و بلافاصله کاهش قیمت خود را جبران کرد.

افزایشی‌های بازار هم سیگنالی برای افزایش قیمت دلار نمی‌بینند و بازار فعلا راکد و ساکن به نظر می‌رسد. به خصوص که رئیس کل بانک مرکزی هم در چند روز گذشته دو بار بر ثبات قیمت دلار تاکید کرده و گفته قیمت دلار به ثبات رسیده و دولت این قیمت را کنترل می‌کند.

میثم رادپور، کارشناس و فعال اقتصادی درباره علت ثبات قیمت دلار می‌گوید: در مدت اخیر شاهد افزایش فروش نفت کشور بودیم . بعد از حمله روسیه به اوکراین و تحریم حامل‌های انرژی روسیه برای بسیاری از کشورها، ایران به لیست خرید نفت برگشت و باعث شد فروش نفت به مقدار قابل توجهی افزایش یابد. بنابراین یکی از دلایل عدم افزایش قیمت دلار همین میزان افزایش فروش نفت است.

منبع:  تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا