اقتصادی

قیمت دلار امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳ / دلار در کریدور پنجم درجا زد

قیمت دلار امروز با افزایش محدود در منطقه معاملاتی هفته گذشته بازگشایی شد. معامله‌گران محدوده مذکور را خواست سیاست‌گذار می‌دانند و معتقدند قیمت ذاتی دلار یک کانال بالاتر است.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار امروز با افزایش محدود ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد و در  نیمه بالایی کانال هفتم از کریدور ششم معامله شد. دلار در روزهای پایانی هفته گذشته با رشد‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومانی در منطقه ذکرشده نوسان محدودی داشت. معامله‌گران این نوسانات را روند طبیعی بازار می‌دانند و معتقدند فعلا دلار در منطقه‌های قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.

قیمت دلار امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار تثبیت شده است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال‌ حاضر دو ذهنیت در حوزه بازار ارز وجود دارد یک گروه معتقدند وضعیت تثبیت موفق است و این روند می‌تواند تا پایان تابستان ادامه‌دار باشد. گروه دوم نیز می‌گویند تا انتهای سال قیمت ارز باید با ارزش پول ملی همخوان شود و همبستگی نشان دهد. ایده‌ای که وجود دارد این است که قیمت ارز در طول سال تثبیت شود و در پایان سال به اندازه کاهش ارزش پول ملی مبلغی به آن افزوده شود. تحلیلگران بازار می‌گویند روند قیمت در بازار ارز مبادله‌ای طلا و ارز می‌تواند نشان‌دهنده سیاست بانک مرکزی در راستای افزایش‌های جزئی و ماهیانه باشد تا در پایان سال شاهد جهش یکباره قیمت دلار نباشیم.

دلار در مرکز مبادله فریز شد

گفتنی است قیمت درهم امروز برخلاف دلار کاهش ۲۰ تومانی داشت و با رقم ۱۵ هزار و ۸۲۰  تومانی در حال معامله است. تتر با افزایش ۱۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس همراه با بازگشایی بازارها در روز شنبه رشد ۴۰۰ تومانی دارد و در کانال ۷۳ هزار و ۸۴۰ تومانی معامله می‌شود و یورو نیز روی رقم ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاده و رشد ۳۰۰ تومانی دارد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز نیز همانند هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان عرضه شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا