اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۲ خبر خوش ارزی به بازار رسید

قیمت دلار امروز هم مانند دیروز است. نوسانات بازار بسیار محدود است و بازار در کانال فعلی خود جاخوش کرده است. اما حالا اخبار جدیدی به بازار رسیده که می‌تواند باعث کاهش قیمت دلار شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار تهران و هرات تقریبا یکسان بود و با قیمت ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. اما قیمت دلار فردایی صعودی است و معامله‌گران روی رقم ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان ایستاده‌اند.

روند بازار امروز هم مانند روزهای گذشته است و دلار در یک محدوده معین در حال نوسان است. کف قیمت دلار ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است و سقف کنونی آن هم در محدوده ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

قیمت دلار 10 مهر 1402

معامله‌گران معتقدند قیمت دلار برای عبور از هر کدام از این اعداد به محرک قوی نیاز دارد. یعنی یا باید خبر خوش سیاسی و اقتصادی مهمی به بازار برسد که دلار کف ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را بشکند و یا اینکه بازارساز باید فشار روی دلار را کم کند تا دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود.

اما در شرایط کنونی نه خبر خوشی که بازار منتظر آن است وجود دارد و نه اینکه بانک مرکزی فشار بر قیمت دلار را کاهش می‌دهد تا قیمت دلار صعودی شود. به نظر می‌رسد بازار همچنان در حالت تعادلی قرار دارد و قیمت‌ها فعلا میل به تغییر ندارند.

اما در روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی ایران از احتمال از سرگیری مذاکرات درباره پیوستن ایران به FATF خبر داد و گفت: اخبار غیررسمی درباره پذیرفته شدن اف‌ای‌تی‌اف شنیده‌ایم و امکان جدی‌تر شدن مذاکرات هم وجود دارد.

رئیس اتاق ایران که روز گذشته در نشست دوره دهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در مشهد صحبت می‌کرد به ذکر کلی این خبر بسنده کرد و توضیحات بیشتری درباره این موضوع نداد. اما صرف مطرح شدن این موضوع هم قابل توجه است. مذاکرات مربوط به پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی چند سال است که متوقف شده و این مساله مسکوت مانده است. اما حالا دوباره این مساله مطرح شده و احتمال پیوستن ایران به FATF قوت گرفته است. خبری که در صورت محقق شدن، می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار ارز باشد و قیمت دلار را کاهشی کند و یا حداقل مانع از رشد قیمت دلار شود.
جز FATF سلاح‌ورزی به مساله جدی‌تر شدن مذاکرات هم اشاره کرده است که این خبر هم می‌تواند بازار را آرام کند و معامله‌گران را وارد فاز انتظار و احتیاط کند. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره هم امروز فقط مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد و گفتمذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم و هیچ برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکا وجود ندارد. اما اصل مذاکرات را رد نکرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا