اقتصادی

قیمت دلار امروز شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز شنبه ۱۱ دی قیمت دلار ۲۷ هزار و ۳۹۱ تومان ثبت شد. قیمت دلار صرافی ملی نیز ۲۷ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه ۱۱ دی با سه تومان افزایش، ۲۷,۳۹۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۳۹۵ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۳۷۹ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۳۹۵ تومان رسید.

پیش‌بینی فعالان بازار دلار

برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارز اما بر این عقیده‌اند که افزایشی‌های بازار با استفاده از وقفه چند روزه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در تلاشند تا ضرر‌های وارده به معاملات خود که ناشی از کاهش قیمت دلار در هفته گذشته بوده را جبران کرده و با جو‌سازی روند صعودی برای هفته آینده بتوانند فرمان بازار ارز را در روز‌های آتی در دست بگیرند.

روز جمعه، یک خبر از مسوولان روسی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: «ما در دو حیطه شاهد برخی پیشرفت‌ها بوده‌ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگری در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین.

هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای نخستین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این به آن معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.» در شرایطی که فضای گفت‌وگوی دور هشتم مثبت ارزیابی شده و البته وقفه چهار روزه مذاکرات هسته‌ای وین برای تعطیلات سال نو میلادی، باید دید معامله‌گران بازار ارز در ابتدای هفته پیش‌رو چه واکنشی نسبت به این جهش قیمتی مقطعی در روز‌های پایانی هفته گذشته خواهند داشت و نمودار نرخ ارز در روز‌های آتی چه نمایشی خواهد داشت. به نظر نمی‌رسد در هفته پیش‌رو، فعالان بتوانند برای مدت زیادی دلار را بالای ۳۰ هزار تومان نگه دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا