اقتصادی

قیمت دلار امروز شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

قیمت دلار در بازار شنبه ۱۸ دی با ۵۷ تومان کاهش، ۲۶,۹۳۳ تومان اعلام شده است. قیمت دلار صرافی ملی نیز امروز ۲۶۹۹۰ تعیین شد.

به گزارش روندبازار، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه ۱۸ دی با ۵۷ تومان کاهش، ۲۶,۹۳۳ تومان معامله شد. طی معاملات امروز، ۲۶,۹۹۰ تومان بیشترین قیمت و ۲۶,۹۲۴ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

قیمت دلار صرافی ملی نیز امروز ۲۶۹۹۰ تعیین شد.

اثر کاهشی و مثبت مذاکرات برای قیمت دلار

اخبار مثبت وین باعث شده قیمت دلار دو کانال پایین بیاید، اگر این روند در این هفته نیز تداوم داشته باشد، احتمالا دلار در این کانال نوسان می‌کند. اما اگر اظهارنظرها درباره مذاکرات تغییر کند، این وضعیت شرایط را برای بازگشت دلار به کانال بالاتر فراهم می‌کند.

در حال حاضر، مجموعه اخبار نشان می‌دهد که مسیر مذاکرات رو به جلو بوده است.

بنا بر گزارش دنیای اقتصاد، کارشناسان بازار ارز درباره ورود قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی نظرات گوناگونی داشتند. عده‌ای ‌قیمت دلار را در این کانال به واسطه حال و هوای فضای رسانه‌ها دانسته و بر این باورند که حضور دلار در این کانال می‌تواند بسیار شکننده باشد، به صورتی که با انتشار اخبار جدید مثبت یا منفی از فضای مذاکرات هسته‌ای در روز‌های آینده قیمت دلار می‌تواند دوباره افزایش یا کاهش داشته باشد.

این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان بازار ارز معتقدند کانال ۲۸ هزار تومانی می‌تواند محل استراحت جدید قیمت دلار باشد، این افراد با اشاره به این نکته که میانگین نسبی قیمت دلار کاهش یافته و نرخ تعادل بازار ارز کانال جدید ۲۸ هزار تومانی است، همچنان بر این باورند که کانال ۳۰ و ۲۹ هزار تومانی دیگر نرخ تعادل بازار نیست و قیمت این ارز می‌تواند برای مدتی در کانال جدید توقف کند تا شرایط بازار برای ادامه روند ریزش کشش مورد نیاز را پیدا کند.

بازار ارز قیمت را در کانال ۲۸ آغاز خواهد کرد و با توجه به اخبار وین، کانال خود را خواهد شناخت. اخبار منتشر شده در روز‌های پایانی هفته گذشته تاثیر بسزایی در از دست رفتن حمایت ۲۹ هزار تومانی قیمت دلار داشت. در ساعات پایانی روز سه‌شنبه گذشته بود که خبرگزاری عرب‌نیوز با انتشار مطلبی تحت عنوان علاقه انگلیس به احیای کامل برجام، انتظارات جامعه و بازار را نسبت به حصول توافق جدید افزایش داد.

منبع:  تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا