اقتصادی

قیمت دلار امروز ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار از صبح امروز نوساناتی افزایشی را تجربه کرده است. این اسکناس آمریکایی حالا در ابتدای پله اول کانال پنجم قرار دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز مسیری نوسانی را پشت سر می‌گذارد، اما به طور کلی تا این لحظه روندی افزایشی داشته است. این اسکناس آمریکایی هفته گذشته تحت تاثیر برخی از اخبار بین‌المللی در فازی کاهشی قرار گرفت و در روز پنجشنبه نیز تا پله چهارم کانال پنجم پیش رفت، اما حالا به ابتدای کانال ۵۱ هزار تومان رسیده است.

کارشناسان با وجود اینکه معتقد هستند قیمت دلار تا یک ماه آینده در حدود فعلی نوسان خواهد داشت، اما روند این اسکناس آمریکایی را تا پایان سال افزایشی پیش‌بینی می‌کنند.

تحربم‌های بین‌المللی علیه ایران، کسری بودجه دولت، افزایش نقدینگی و تورم از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار تا به این لحظه بوده‌اند.

قیمت ارز امروز 19 فروردین 1402

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد ۴۰ هزار و ۶۳۹ تومان ثبت شده و روندی افزایشی داشته است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز همچنان رقم ۳۶ هزار و ۹۴۵ تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

کاهش قیمت در بازارهای همسایه

با وجود اینکه روند دلار بازارهای همسایه می‌تواند سیگنالی برای قیمت دلار بازار آزاد محسوب شود، بر خلاف روند قیمتی در بازار آزاد ایران، دلار در بازارهای همسایه روندی کاهشی را تا این لحظه پیموده‌ است. اکنون دلار هرات ۵۰ هزار ۳۶۰ تومان است و دلار سلیمانیه نیز بر روی همین قیمت قرار دارد.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته کمی افزایش قیمت داشته و ۴۴ هزار و ۳۴۶ تومان و یوروی حواله ۴۰ هزار و ۳۱۵ تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

قیمت درهم نیز اکنون به حدود ۱۳ هزار ۹۵۰ تومان رسیده است و قیمت دلار درهم ۵۱ هزار ۱۹۶ تومان محاسبه می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا