اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار در آخرین هفته مرداد

قیمت دلار امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ هم مانند گذشته در میانه کانال ۴۹ هزار تومان در نوسان بود. قیمت دلار در آخرین هفته هفته شهریور ماه به چه سمتی می‌رود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۴۹ هزار و ۴۷۰ تومان بود. اما این قیمت در معاملات فردایی رو به افزایش است اما این افزایش چندان محسوس نیست.

این دومین هفته‌ای است که قیمت دلار از کانال ۵۰ هزار تومان به پایین آمده و در محدوده ۴۹ هزار تومان در نوسان است. به گفته معامله‌گران اگر دلار بتواند به زیر رقم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بیاید، می‌تواند وارد کانال۴۸ هزار تومان شود. اما قیمت دلار در دو ماه گذشته با وجود چند بار ورود به این کانال، خود را به بالا کشیده و نشان داده که فعلا قرار است در کانال ۴۹ هزار تومان بماند و نه میل ورود به کانال بااتر را دارد و نه میل به حضور در کانال پایین‌تر را.

کارشناسان بازار مالی هم معتقدند قیمت دلار حداقل تا پایان تابستان در همین محدوده می‌ماند و تغییر خاصی نخواهد داشت. چون رویداد سیاسی یا اقتصادی خاصی که بازار را تحت تاثیر قرار دهد رخ نداده است. برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند قیمت دلار تا مهر و آبان هم در همین محدوده می‌ماند و پس از آن تغییر می‌کند. اما آنچه مشخصا درباره بازار ارز می‌توان عنوان کرد این است که فعلا قیمت دلار قصد تغییر کانال ندارد و اگر هم تغییری رخ دهد در محدوده ۵۰ تا ۴۸ هزار تومان است. اگرچه بازار نشان داده که فعلا به نقطه تعادلی خود رسیده و فعلا در این کانال ماندگار است.

از طرف دیگر مروری بر بازار نشان می‌دهد که اصولا دولتها در نیمه نخست سال توان بیشتری برای مدیریت بازار ارز دارند اما در نیمه دوم سال کسری بودجه . اصولا باعث رها شدن فنر فشرده ارز می شود

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا