اقتصادی

اولین قیمت دلار امروز ۲۰ دی/ دلار به مرز ۲۵ هزار تومان رسید!

روند نزولی قیمت دلار امروز ۲۰ دی ماه هم ادامه داشت. اگرچه سایت اطلاع‌رسانی طلا و ارز قیمت دلار صرافی را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده اما صرافی بانک پاسارگاد و بانک شهر دلار را با قیمت ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت دلار در یک قدمی ۲۵ هزار تومان است.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، اخبار وین مستقیما بر معاملات و قیمت دلار اثر گذاشته و از هفته گذشته کاهش قیمت دلار شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مذاکرات وین در آخرین ساعات رو گذشته (۱۹ دی ۱۴۰۰) دلار را وارد کانال ۲۷ هزار تومان کرد و به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رساند. اما قیمت دلار در ساعات ابتدایی امروز ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد باز هم کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

پیش از این معامله‌گران بزرگ بازار اعلام کرده بودند که دلار ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی محدوده مقاومتی قیمت دلار است و اگر دلار این محدوده را از دست بدهد، وارد کانال پایین‌تر می‌شود.

حالا به نظر می‌رسد که محدوده مقاومت بعدی، ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان باشد. قیمت دلار در بازار آزاد اکنون ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان است و اگر قیمت دلار کمی دیگر کاهش پیدا کند، احتمال وارد شدن آن به کانال ۲۶ هزار تومان قوت می‌گیرد.

شبکه اطلاع رسانی ارز و طلا، آخرین قیمت دلار در صرافی‌ها را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. این در حالی است که پیگیری تجارت‌نیوز از صرافی بانک پاسارگاد و بانک شهر نشان می‌دهد که قیمت دلار در این دو صرافی بانکی به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. این یعنی دلار یک قدم با ورود به کانال ۲۵ هزار تومان فاصله دارد.

فاصله‌ای که اگر برداشته شودف احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار قوت می‌گیرد.

قیمت یورو هم در ۲۰ دی ماه کانال ۳۰ هزار تومان را ترک کرد و به ۲۹ هزار ۹۲۰ تومان رسید.

روند کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت دلار مستقیما تحت تاثیر اخباری است که از وین مخابره می‌شود. اخباری که در چند روز گذشته مثبت بوده و این سیگنال را به معامله‌گران داده که کاهش قیمت دلار جدی است.

از طرف دیگر پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صرافی‌های بانکی نشان می‌دهد که بازار ارز فعلا راکد است و ارزی معامله نمی‌شود. به نظر می‌رسد بازار منتظر افت بیشتر قیمت دلار است و مردم خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.

رئیسی دولت را با دلار ۲۶ هزار تومان تحویل گرفت و به نظر می‌رسد که در تلاش است قیمت دلار را به پایین‌تر از این رقم برساند. اما سوالی که وجود دارد این است که قیمت دلار چقدر کاهش پیدا می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا