اقتصادی

قیمت دلار امروز ۴۷ هزار تومان می‌شود؟

قیمت دلار این روزها به سرنوشتی مبهم دچار شده است. در حالی که طی روزهای اخیر قیمت دلار روندی نزولی را طی می‌کرد، روز گذشته افزایشی شد و حالا با شروع معاملات امروز، دوباره در مسیر کاهش قرار گرفته است. به نحوی که اکنون در نیمه پایینی کانال ۴۸ هزار تومانی سیر می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز وارد کانال ۴۸ هزار تومانی شد. معاملات پشت خطی دلار هم سیگنال کاهش بیشتر را به دادوستدهای امروز بازار می‌دهد. به این ترتیب امروز دلار در بازار ارز فردوسی با قیمت ۴۸ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته و در کانال ۴۷ هزار تومانی خریداری می‌شود.

بررسی میدانی تجارت‌نیوز حاکی است، معامله‌گران بازار این احتمال را مطرح می‌کنند که قیمت دلار تا پایان معاملات امروز مسیر کاهشی خود در کانال ۴۷ هزار تومانی را ادامه دهد.

این در حالی است که روز گذشته قیمت دلار خود را دوباره به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک کرده بود. حتی خبر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق هم نتوانسته بود قیمت دلار را کاهشی کند. با این حال به نظر می‌رسد تایید این خبر از سوی مقامات عراقی در پایان معاملات روز گذشته، قیمت دلار را دوباره در مسیر نزولی قرار داده است.

با این حال اما کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند در صورتی که این خبرها در حد اخبار و شایعات باقی بمانند و از سمت دیگر تحولی در اقتصاد ایران رخ ندهد، ارزش برابری ریال به دلار همچنان کاهشی خواهد بود و به این ترتیب قیمت دلار افتی مقطعی را تجربه خواهد کرد.

در این میان برخی تحلیلگران تکنیکالیست، خط حمایت دلار را ۴۶ هزار تومان اعلام می‌کنند. با این حال به دلیل وابستگی شدید قیمت دلار به خبرهای سیاسی، مشخص نیست این دست از پیش‌بینی‌ها تا چه میزان صادق باشند.

قیمت دلار در نرخ‌های رسمی

امروز قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلا به ۴۱ هزار و ۹۸۹ تومان رسید. قیمت حواله دلار نیز در این مرکز ۳۸ هزار و ۱۷۲ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار صرافی ملی هم امروز در سمت خرید ۴۱ هزار و ۵۶۹ تومان و در سمت فروش ۴۱ هزار و ۹۸۹ تومان اعلام شده است. قیمت دلار نیمایی نیز کماکان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۵ هزار و ۱۵۹ تومان اعلام شده است. همچنین حواله یورو در این مرکز ۴۱ هزار و ۵۳ تومان قیمت خورده است. قیمت یورو در بازار آزاد هم امروز به کانال پایین‌تر سقوط کرد و اکنون با قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

امروز قیمت اسکناس درهم امارات هم در مرکز مبادله ارز و طلا به ۱۱ هزار و ۴۳۳ تومان رسید. همچنین قیمت حواله درهم در این مرکز ۱۰ هزار و ۳۹۴ تومان اعلام شده است. قیمت درهم امارات در بازار آزاد اما امروز ۱۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا