اقتصادی

ادامه روند کاهشی در بازار ارز / قیمت دلار امروز ۲۱ شهریور چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه با کاهش قیمت همراه بود و به نرخ ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی امروز با ۴۴ تومان کاهش ۲۶ هزار و ۹۷۷ تومان ثبت شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، نرخ ارز در صرافی ملی امروز با ۴۴ تومان کاهش به ۲۶۹۷۷ تومان رسید. قیمت دلار در بازار آزاد هم با روند نزولی همراه بود و به قیمت ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان رسید که نسبت به دیروز حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت را ثبت کرد.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۶۲۹ تومان ثبت شد که نسبت به دیروز تغییر زیادی را نداشته است.

روز گذشته قیمت دلار در بازار ارز روندی نزولی به خود گرفت. این رفتار قابل پیش‌بینی بود که به دلیل اخبار سیاسی متعدد دلار واکنش ارزانی نشان دهد.

از سوی دیگر، اعلام شده کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و کنسولگری ایران در جده بازگشایی خواهد شد و علاوه بر این، قرار است امروز نخست وزیر عراق به تهران بیاید.هر دو خبر احتمالا واکنش بازار ارز را به همراه داشته باشد.

فایننشال تایمز نوشته است: بر اساس شنیده ها الان بغداد میزبان واضح ترین نمونه تغییر در منطقه است، به طوری که از آوریل سه دور مذاکرات در بغداد بین ایران و عربستان به عنوان رقبای مهم منطقه ای انجام شده است. مذاکرات محرمانه ریاض و تهران بیشتر بر حوثی‌های مورد حمایت ایران در جنگ داخلی یمن متمرکز شد. ریاض در این درگیری برای مقابله با حوثی‌ها مداخله کرده است. دیپلمات‌ها می‌گویند شاهزاده محمد بن سلمان برای پایان دادن به این جنگ جدی‌تر شده است. ریاض و تهران همچنین در مورد احتمال افتتاح کنسولگری‌هایشان در کشور مقابل به عنوان اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود بحث کرده‌اند. گفته می‌شود کنسولگری سعودی‌ها در مشهد و کنسولگری ایران در جده باز می‌شود. (انتخاب)

مهمترین خبر امروز برای دلار و دیگر بازارها / آخرین اخبار از احتمال توافق هسته‌ای

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز به منظور گفتگو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

آن طور که رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند، «رافائل مانوئل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد و در بدو ورود مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

شب گذشته وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که به گفته سه منبع نزدیک به مذاکرات، سفر گروسی به تهران در پی تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد که براساس آن تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری در تحقیقات در خصوص مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران دوباره از سر می‌گیرد.(فارس)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا