اقتصادی

قیمت دلار امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / خونسردی بازار ارز در میانه جنگ

روند کاهشی قیمت دلار در بازار ادامه دارد. قیمت دلار امروز یک گام دیگر به کانال ۴۹ هزار تومان نزدیک شد و در بازار آزاد با قیمت ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. باید منتظر تغییر کانال دلار باشیم؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در ادامه روند نزولی خود امروز در بازار با قیمت ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. این کاهش قیمت در حالی رخ داده که بازار ارز هرات امروز هم به دلیل زلزله همچنان تعطیل است.

قیمت دلار 24 مهر 1402

هفته گذشته تنش میان حماس و اسرائیل و زلزله افغانستان قیمت دلار را افزایشی کرد. اما با وجود تدوام شرایط جنگی و تکرار زلزله در افغانستان، قیمت دلار همچنان نزولی است. معامله‌گران معتقدند بازارساز با تمام قوا وارد بازار شده تا مانع افزایش قیمت دلار شود.

تلاشی که تاکنون به نتیجه رسیده است. قیمت دلار مرز حساس خود را از دست داده و در حال حرکت به سمت کانال ۴۹ هزار تومان است. روز گذشته معامله‌گران اعلام کرده بودند در صورتی که قیمت دلار کانال ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست بدهد، فشار فروش در بازار قوت می‌گیرد و دلار نزولی می‌شود. اتفاقی که امروز در بازار رخ داد. حالا باید دید کانال بعدی که دلار در آن توقف می‌کند کدام است. آیا دلار کف کانال ۵۰ هزار تومان می‌ماند و یا وارد کانال ۴۹ هزار تومان می‌شود.

کارشناسان هم پیش بینی دقیقی از قیمت دلار ندارند. برخی معتقدند قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بر می‌گردد. اما برخی دیگر می‌گویند کف کانال دلار تغییر کرده و قرار نیست دلار به کانال قبلی برگردد و در محدوده ۵۰ هزار تومان می‌ماند.

اما کدام اخبار سیاسی بر بازار تاثیر گذاشته است؟ ساعاتی قبل خبری منتشر شد درباره آتش بس موقت در نوار غزه.ک ابتدا گفته شد این توافق میان آمریکا، اسرائیل و مصر بوده اما دقایقی بعد این خبر تکذیب و مشخص شد این آتش بسی موقتی و چند ساعته اس برای خروج از غزه.

اکنون به نظر می‌رسد بازار جدای از اتفاقات خاورمیانه در حال معامله است و در کنار این معاملات نیم نگاهی هم به جلسه شورای امنیت ملی سازمان ملل دارد تا ببیند درباره تحریم‌های موشکی ایران چه تصمیمی گرفته می‌شود. اگرچه به نظر می‌رسد این خبر هم تاثیر خاصی بر بازار نگذارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا